Slagsmål
Inatt har våra 2 änglar slagits o bråkat (eller busat) KONSTANT mellan 1-7 imorse.
Finns det något man kan göra för att förhindra det? Vi har försökt hålla dom vakna på dagen men dom är väldigt bra på att gömma sig o sova
Många kattr är ju vakna på nätterna och sover på dagarna om dom inte följer sin ägares rutin då..
Ni kanske kan leka med dom r'tt mycket innan ni själva ska l'ägga er så dom blir trötta precis innan …
Det har vi försökt men det hjälper inte.
De värsta nätterna brukar vi separera våra katter för ett par timmar. Det är nämligen den ena som alltid sätter igång den andra. En av dem får vara i sovrummet med oss och den andra i resten av lägenheten.
Det räcker med någon/några timmar innan man kan öppna sovrummsdörren och de båda kommer och sover i sängen.
Ledsen att behöva säga detta, men katter är katter. Lek och bus nattetid är någon man får leva med och hör mer till regel en undantag. Stäng dörren in till er så slipper ni ha katter hoppandes i sängen. Klättermöjligheter från golv till tak där dem kan balansera över från ett till ett annat kan få dem att kanske låta bli att springa i lägenheten hela tiden. Tycker inte man ska försöka dämpa något som är naturligt för dem. Men kan man få dem att leka dagtid är det ju klart bättre 
Vi har ingen dörr till sovrummet då vi bor i en 1a o fick ta bort dörren till vardags/sovrummet för att få plats med möblerna.
Detta är första natten de har varit så extrema
Kan ni sätta för kompostgaller in dit nattetid då? För jag antar att ni har kök, hall och badrum dem kan var i på natten.
Japp men deras korgar o klösgrejer är i vardagsrummet men får se vad vi kan göra
Kanske kan göra plats för ett i hallen? Finns många billiga lösningar som inte behöver ta så stor plats heller. Allt för att få sova 
Får inte plats i hallen, är jätteliten hall. Möjligen att vi kan ställa in lillans krypin och klösträdet i köket på natten o ställa in kattlådan där o stänga dörren på natten (har ett STORT kök)
Ni kan ju prova och se om det gör någon skillnad. Har ni stort kök kan ju en klösmöbel från golv till tak permanent där vara en lösning så ni får lite sovro
För då tror jag säkert att dem kommer att hålla till där och busa mer än i vardagsrummet/sovrummet. Om inte så är kompostgaller ett billigt och användbart alternativ för och hålla de små på andra sidan.
Hos oss har problemet varit att katterna rusar fram och tillbaka och därför har vi stängt sovrumsdörren.
Sambon som har svåra sömnproblem har dagar då han antingen vill strypa katterna eller flytta ut i trapphuset. De dagarna tycker jag det är lättare att stänga in dem 
jag äter en av de starkaste sömntabletterna man kan få och det kan ringa i telefonen o jag hör ingenting men inatt höll katterna mig vaken!
Haha vilka härliga små busfrön. Man får ha i åtanke att det börjar bli ljusare också. Så det kan göra att dem får lite extra mycket fnatt.
Hur gamla är katterna och är de kastrerade?
#13 Jo det ska gudarna veta.. o att fåglarna börjar komma o bygger bo precis utanför fönstret o blommor o grejer flyger från fönsterbrädan.
#14 2 år och den andra 10 mån och nej de är inte kastrerade då dom bara går inne
Men om det är första natten dom har varit såhär extrema så borde det förhoppningsvis inte fortsätta så heller. Ni får ju chilla lite med det där, det är katter och dom är som dom är.
Visst, vi hade också 2 katter som drog hus i h*lv*te såfort vi gick och la oss och störade sig riktigt mycket varenda natt men vi hade också en dörr till vårat sovrum och brukar stänga till den tills dom lugnat ner sig och sen öppnat igen.
Dom har väl levt loppan tidigare men inte i denna grad… De sprang så fort så de hann inte ta kurvorna in i typ köket utan baken flög in i väggen o rivstarter o upp o ner i soffan o hopp över bord o slagsmål o skrik o GÄSP
Ja, men ta det då lungt med det. Det är katter :P Dom hade väl överdrivet mycket energi just den dagen. förhoppningsvis lär dom ju somna gott efter det iaf.
Oja de sover som om de inte sovit på en vecka
Ja, dåså ^^ Då har dom väl förbrukat sin energi för dagen då. Vissa kvällar hos oss var värre än andra, men det var inte mycket vi gjorde åt det. Katter är som sagt katter ^^
Får plocka fram laserlampan ikväll…
Men kastrera….. Då får du lugnare katter. att inte göra det bara för att de bara går inne kan gå illa. Olyckan kan alltid vara framme. OCh så får du lugnar nätter också. Plus att du slipper revirkiss, vilket du kommer att få som ett brev på posten snart. Du har ju just nu TVå st individer som det bara sprutar könshormoner om. Klart det blir kalabalik
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Den äldre har redan haft den "perioden" då hon skvätte överallt, inkl i mitt ansikte…
Jo vi ska kastrera dom när gubben är tillbaka från sin sjukskrivning o får bättre lön om typ 2 mån
OK!!!!!
Om du vill, så kan jag ställa upp med ppiller tills dess. Det är ju minimal risk att något sak hända på den tiden. en karta+ 1 piller kan jag gott avvara och det är ju vad du behöver för den tiden! Pm:a mig om du vill
Pma mig om du vill med din adress, så skickar jag…
#15Hm? Har innekatter lindrigare löpningar än katter som går ut? Är det mindre risk för dem att få livmodersinflammation än vad det är för utekatter? Och absolut ingen risk att de lyckas ta sig ut när det står ett gäng pilska hankatter utanför pga att de märker att där finns löphonor?
Kan tala om för TS att min pappa förlorade en katt pga livmodersinflammation då han inte tyckte det var lönt att kastrera katten då hon bara var inne. Hon fick p-piller istället.
Behöver jag säga att han aldrig har ångrat sig så mycket i hela sitt liv när katten fick avlivas ?
Så se till och spara ihop pengar istället illa kvick och kastrera katterna.
Men nu så ska ju ts kastera om två månader.. Jag kan förstå, att man kanske inte har ca 2500 just nu bums på ett bräde. OCh Vi är väl alla ense om, att ingen katt ska gå på ppiller längre perioder. MEn det kan vara en temporär lösning, tills man har fått ihop pengar….Jag har själv suttit i den sitsen två gånger! För vid kastreringen om två månader så är det ju livmoder adjö i alla fall!
Ja jo visst, men hur gamla är katterna och hur länge har hon haft dom ? Har man haft dom sen kattungar så har det nog funnits tid nog att göra det.
men ska inte säga något mer om den saken iaf utan bra att TS ska kastrera katterna och förhoppningsvis lugnar det sig något då. :)
ingen kan spela tillbaka en film. Och nu är det som det är. OCh då gör man väl det bästa av saken i så all?
Absolut gör man det ^^ Hade man kunnat spola tillbaka saker så hade nog inte hälften av alla som har katt ens fått tag i katter.
Och nu menar jag verkligen inte TS i det påståendet, utan alla korkade människor som kastar ut sina katter,vanvårdar osv. Men det, det är en annars tråd det ^^
Vi har haft lillan i några månader o Cissi i 1 ½ år. Visste inget om livmoderinflammation då hade jag prioriterat det för länge sen!!!!
Men som sagt min fästman är sjukskriven efter en mindre operation som fick komplikationer så såfort han får sin första lön eller pengarna från fk för sjukskrivningen så ska de båda kastreras
Super! Det gör du alldeles rätt i och ännu bättre att ni tar erat ansvar på den fronten. Det behövs fler människor som tar ansvar över sina katter :)
Mina 4 är kastrerade och de sover som stockar varenda natt. När jag är uppe på toaletten så kan de komma och vilja dricka i badjkaret men sedan tillbaka till sängs igen. Om det ligger någon av dem i sängen så tittar de irriterat på mig då jag måste gå upp på toa.