Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1320 ggr
[cala02]
0

Katthem

Det går inget bra för katthemmen i mina trakter. Tyvärr är det finaste katthemmet jag sett, i trubbel. Jag vet att det varit stora interna strider det sista året men detta är inte bra.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.4438434-konkurs-hotar-katthemmet

[Highonbluetomorrows]
0

Vad tråkigt. Samtidigt undrar jag ju lite hur den som sköter redovisningen/ekonomin har tänkt egentligen?

Kanske är det de nya lokalerna som gör att skulderna ser så stora ut, att de har lånat pengar för ny lokal och att de pengarna alltså ligger "i" lokalen.

[cala02]
0

Det är svårt att se hur det kan bli ett skatteproblem av det. Borde vara oinbetalda sociala avgifter för lönebidragare eller nåt. Ideélla föreningar betalar väl inga andra skatter.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Driver de ett kattpensionat ligger det nog utanför den idella delen och har andra skatteregler än föreningar. Nu vet jag inte något om det katthemmet men jag hoppas det ordnar sig sig för dem då det är på tok för få katthem i Sverige redan

[cala02]
0

Kattpensionat har de ju men det kan inte bli sådana pengar.

[Tirrith]
0

Hoppas verkligen de skriver av skulden eftersom de hjälper så många katter! Skamligt att kommunen inte ger några bidrag till dem..
Jag har själv två katter som jag har adopterat från Gävle katthem.

IceJossan
0

Tyvärr så kommer det väl knappast att ske :( Märkligt nog skiter de flesta kommuner fullständigt i att hjälpa katthemmen… De hemlösa katterna är inte deras "problem" att hjälpa, de skickar hellre ut folk för att skjuta dem.. Så funkar det i Örebro i alla fall :(

[Tirrith]
0

Är så tråkigt att det måste vara så :(

[cala02]
0

Såg att våran högst uppsatte i kommun anser att man ska ägna sig åt "kärnverksamheten" något annat finns det inte pengar till. Men en båt för 1,5 miljoner gick det att köpa! Dessutom begagnad sådan.

IceJossan
0

#8 Precis, man märker ju vad de anser är viktigt och inte :(