Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3184 ggr
[Highonbluetomorrows]
4

Varning: katt + garn!

De flesta känner antagligen redan till det här, men om det finns någon där ute som tänker att "mina katter har så roligt med garn, det gör ju inget att de leker med det" så vädjar jag er att tänka om…

På veterinärkliniken idag (japp, jag var hos veten för tredje gången på tre veckor :S) så var det en stackars katt med garn uthängandes ur munnen. Hur långt ner i magen/tarmarna det satt sig är oklart. Men det satt fast. Hårt.

Livsfarligt är det.

Nu hade den här katten en ansvarsfull matte som åkt in akut! Men etersom katter har svårt att "spotta ut" just garn så ta gärna åt er varningen. Det kan sluta riktigt illa.

Tyckte så synd om katt och ägare bara :(.

nottheonly
0

ursh vad hemskt.. visste faktist inte att det var så farligt! tur iallafall att jag aldrig har låtit mina lekt med garn Obestämd

Adrina
1

Nä, fy! Visste jag inte om, dock låter jag inte mina katter heller leka med garn, dem älskar nämligen toapapper.

Anonym
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Allt garn,snöre,tejp och framför allt julgrans glitter hålls nogsamt borta från katterna,

Tänk även på att de små bollarna som sitter på många kattleksaker sitter i snören som är livsfarliga för katter.Här hemma klipps de bort omgående .

[Highonbluetomorrows]
0

#1 och #2. Då var ju inlägget till någon nytta i alla fall, även om just era katter inte leker med det ^^.

När min katt var ung och helt tokig satt jag och pratade med en kompis i telefon och nämnde det, varav kompisen (i all välmening!) sa "du kan ju ge honom lite garn". Jag sa bara att det inte behövdes.. Men det finns många som tror att garn är en rolig och bra leksak för katter, kanske för att det ofta förekommer i filmer och sådär. Och ja, roligt är det ju! Men som sagt alldeles för farligt för att vara värt det..