Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1045 ggr
ajnim
0

Er första utst

När ställde ni ut första gången och vilken placering fick katten

EddaM
0

Jag började ställa ut min långhåriga hane Zlatan. Han gillade det tyvärr inte så han ställdes bara 5gånger. På sin första utställning så blev han BOX har jag för mig. Nu finns inte BOX kvar längre och idag delas korthår och långhår upp.

Min Feztiz har jag ställt ut en massa gånger och hon är en av de vistrikaste katterna. Hon var 9månader första gången jag ställde ut henne och hon blev 2:a av 6st vuxna honor. Jag var super stolt. Och det visade ju sig som sagt att hon är en riktig pärla. Nu har hon vunnit ca 60BIS och blivit Scandinavian Winner 07 och 09. Hon har även titeln DSM som katten får när den vunnit 10 BIS under minst 2år.

Fengari min skogis hane ställde jag första gången när han var kattunge. Domaren tyckte att han hade vitt och ville byta grupp på honom. Så han gick i gr6 tills han blev lite äldre då jag bytte tillbaka till kl5 efter att ha pratat med några domare. Det har gått ganska bra för honom med och idag kan han titulera sig International Champion och han har blivit NOMinerad ett par gånger och BIV en gång.

Tycker att det är super kul med utställningar och ibland följer jag även med vänner trots att jag inte ställer själv =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z