Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 16172 ggr
wickedshadow
1

Krafsande

Min katt har börjat krafsa på golvet ett par nätter i rad nu. Som om hon gjort nåt där. Har gått runt och kollat, men ser varken spår av kiss eller bajs. Kan de krafsa så av andra anledningar? Hon gjorde nämligen likadant ett tag i min förra lägenhet, men då bajsade hon faktiskt på golvet. Nu kan jag som sagt inte hitta nåt..

[Highonbluetomorrows]
0

Testa att städa där med något bra medel och se om det fortsätter. Kanske har varit lite urin eller genomskinlig magsaft/kräk som katten dragit med sig så det inte syns men fortfarande luktar.

pv60
1

Vår Sigge spårmarkerar på samma sätt. Särskilt om han fått fil och inte orkar med allt, så skrapar han runt, runt hur länge som helst. Kan det vara samma beteende??

Hawknestgrove
0

Ja, jag hade nog tvättat rent extra noga just där. OCh som sagt, det finns kissar som krafsar över maten också. lite larvigt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

AnnaMaja0
0

En av mina katter krafsar runt sina matskålar när han har ätit färdigt. Ibland gör han det också om jag ställer ner mat, han går fram och luktar men bestämmer sig för att inte äta just då, då blir det några krafs innan han går igen. Mina övriga 2 missar har dock aldrig gjort det. Men jag vet inte riktigt varför han gör det faktiskt. Annars vet jag att den ena av mina föräldrars katter alltid krafsar på golvet i ett hörn i deras vardagsrum där deras andra katt kissat en enda gång för länge sen. #3 Lite larvigt? :-)

Hawknestgrove
0

ja jag har en sån… ser då fånigt ut, hon gör precis så, när jag ställer ner så krafsar hon och när hon har ätit klart…..skrattar åt lilla kissen….

[sakring]
0

En del katter gör så. Det är en kvarleva från när de var vilda. De försöker att dölja maten så att de ska ha  kvar till nästa gång de ska äta. Du behöver inte städa.

Marie_1987
1

min bondkatt gör det när hon får blöt foder ibland efter att hon har ätit klart. Jag hade en annan katt som krafsade på golvet om det låg nått äckligt där som nån matrest som hon inte gillade eller om något annan äckligt låg dr ganska kräsen kisse =)

IceJossan
0

En katthemskatt ska alltid krafsa över allt ätbart hon hittar om det inte faller henne i smaken (vilket det inte är mycket som gör).

Hawknestgrove
1

ja vi har en katt som gör så. OCh även över annat äckligt. om tex det hamnar en fästing här inne, som blir mosad…. burr…..

[Highonbluetomorrows]
0

Min lille krafsar innan han dricker vatten, och bara på det "hala" matunderlaget (det andra är en bricka). Ser rätt tokigt ut.

TS. Har du kommit fram till vad det var?

wickedshadow
0

Jag vet itne vad hon fick för sig faktiskt! Hon krafsar inte så ofta längre, förutom när hon får nåt "ryck" och krafsar  sek, går, krafsar 2 sek till och går igen :P

Hawknestgrove
1

söt kokokatt…..Kyss

wickedshadow
0

Hon är megast och vet vad hon vill :P

ingann
0

min honkatt stannar till och krafsar lite här och där efter hon varit och bajsat. Jag har tolkat det som att hon känner lukten efter sitt toabesök och försöker krafsa bort detFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Hawknestgrove
0

kan vara så också…