Lock till mjaumat?
Har sett att det finns lock till dessa, smart.
Men vart sjutton får man tag på dessa?
Det är inte "dåligt" att ha konservburkar med öppnad mat i som det sägs vara med människomat (varför vet jag faktiskt inte)?
Jag hittade såna där lock på ica vid kattmaten!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Japp, det finns i välsorterade mataffärer!

Man ska aldrig förvara mat i öppna konservburkar.Lägg över maten i en annan burk.
Stolt ägare till tre La permer
är dom ba gratis lr? har inte hittat i nån mataffär :/
varför ska man inte det? och varför finnsdet ens lock då isf :S

Dels kan metallen fälla ut dels blor det snabtt baktierirtillväxt.En konservburks utsida är ju inte det renaste som man kan ha.Vill inte ens ha dem i kylen ihop med min mat.Ja varför säljs det cigaretter?Allt som säljs är inte bra.
Stolt ägare till tre La permer
fälla ut? det är väl knappast farligt om det skulle smaka metall (vilket jag iof aldrig varit med om). så det är eg bara "fara" för övrig mat i kylskåpet? det kan jag iof förstå.. fast då är det ju likadant med tetrorna? men så är jag inte så kinkig när det gäller mat o bakterier heller, jag kan låta saker stå framme länge och har aldrig blivit dålig.
Dom kostade typ 5 kronor eller något liknande!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Jag skulle inte heller låta det stå kvar i burkarna. Jag sätter alltid det jag äter i andra burkar om det blir över något, och skulle göra samma för katterna.
Och eftersom jag har hört samma sak som #5 så bestämde jag mig för att kolla upp det lite mer och jag hittade detta på livsmedelsverkets hemsida.
Vet någon om det finns något typ lock till mjau tetrorna då? El gäller det
samma där att det ej ska stå? Burk tar ju smak så med känslig katt så vill de
ej ha. Prova o drick öl ur burk el flaska så märker ni skillnad.
tetrorna är ju lätta att stänga igen så där behövs det inget lock. Och efter att man öppnat så ska det ju förbrukas inom 2 dygn.
intressant länk! men jag tänkte mer på att det finns ju lika mkt bakterier UTANPÅ tetrorna eftersom dom stått framme i mataffären, dock har jag aldrig varit med om att nån mat blir dålig för att jag har en förpackning i kylen, man har ju dressing, ketschup och massa shit i kylen länge.
jag tycker inte burköl är äckligt ;)
Köpte mina på ica, kostar inte mycket :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så rädd är i alla fall inte jag för bakterier som är på förpackningarna. Det skulle vara otroligt jobbigt att torka av allt man köper som ska vara i kylskåpet. Eller allt man köper allmänt. Man ska ju i alla fall inte slicka på förpackningen. 
jag fick gratis från katthem :))
brukar finnas söta trepack av burklock med tassar på lagom för 400gramsburkar på "10-kronors-torget" som brukar finnas i stora butiker….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....