HJÄLP fort!!!
Hej!
Min katt var försvunnen i 3dygn, hittade honom under huset igår…
Tog in honom och bäddade in honom i sängen och försökte bjuda mat och vatten men han ville inte ha…
Nu har jag fått i honom lite vatten men han har fortfarande inte stigit upp och han verkar ha jätte svårt att andas!! Han drar luft genom munnen och försöker andas ut genom nosen men han låter som en gammal traktor med motorproblem!!!
Han har kissat en gång, där han ligger…
Han är 8år gammal, aldrig åkt bil eller blivit bekant med utomstående människor så om någon här kan hjälpa lite skulle det vara bra! Vill inte gärna packa honm i bilen och åka till veterinären eftersom det kan bli tyngre för honom att resa!!!
Tacksam för snabba svar!!!
Finns inget vi kan göra. Antingen gör du inget, eller så ringer du veterinären.
Skulle gärna veta vad det KAN vara, om det lönar sig att göra nåt eller inte…
Självklart ska du omedlbart till veterinären. Packa katten och åk nu!
"Lönar sig" att åka in, vad är du för djurägare?? Du menar att han annars ska ligga där och dö för att det kostar pengar hos veterinären?
Jag skulle aldrig tveka - ring veterinären!
Harrys sköna blogg - http://persernharry.blogspot.com/
Om katten är så skadad att den inte ens stigit upp sedan du hittade den så är nog bilresan de minsta bekymmret! Åk in akut! NU!
Har du ingen transpotbil låna en/köp en eller linda in den i ett lakan!

Om du inte åker med katten till veterinären så bryter du mot djurskyddslagen! Man måste ta hand om sina djur när de är sjuka och inte låta dem självdö!!!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Åker så fort jag får tag i veterinären!!!
Du behöver inte ringa innan, katten är jättesjuk och du sitter och försöker ringa? Åk….
Tyvärr är det så att jag bor i en liten by och veterinären tar inte emot om inte man ringer före!! =(
Åk på stört! Katten behöver hjälp akut! Varje minut som du dröjer är djurplågeri enligt
Fortfarande så tar dom inte emot utan att man ringer!!! Oberoende hur akut det är…
Är det långt till veterinären? Åk dit ändå, fortsätt ring om dom absolut inte tar emot utan att man ringer först. Men då är ni åtminstone där på plats när dom kan ta emot er.
Hoppas det går bra!
det är nästan en timmes bilfärd och sen ger dom tid, finns inget som heter akutmottagning i den här råtthålan…
Klockan 18 fick han tid! Finsk tid, så nu räcker det inte länge till! Försöker förbereda mig på att komma hem ensam ='(
Håller tummarna att det går bra!
Håller tummarna att allt går bra!!

Håller tummarna att de kan rädda honom
Stackars lilla kisse!
Hoppas att han blir bra igen!
Hoppas att han blir bra igen!! hoppas att du slipper komma hem ensam!
*tass*
Hoppas att allt går/gått bra!
Hoppas allt går bra!

Hur gick det?
S*Luddhuvet´z
Undrar oxå hur det gått?
Hur gick det?
Hoppas det gick bra!
Hej alla! Min kära lilla Sigge klarade sig inte…. När vi kom till kliniken började det komma blod ur munnen på honom, han hade fått en hård smäll mot bröstkorgen så han hade blod i lungorna oxå… Det skulle gått att lägga in honom på intensiven men han skulle inte återhämtat sig helt så jag bestämde att han skulle få slippa lida… =( Han har det bättre nu! Begravde honom på ängen där han alltid satt och mediterade och funderade på livets gång =)
Beklagar :(
Lille Sigge. Sov så gott.
Beklagar sorgen.
Beklagar, synd att han inte klarade sig!
Men nu slipper han lida
Beklagar 
Beklagar 
Vad tråkigt, jag beklagar. Förlorade själv min fina Sixten för 1 månad sen. :-( Men nu har dom det bra i sin katthimmel.

Beklagar sorgen =(
S*Luddhuvet´z
Beklagar oxå :(
De är så jobbigt att mista en vän..
Men nu slipper han lida o har de bra i katthimelen,,
Han var så söt..
Vila i frid lilla Sigge.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Tackar, jo han har det bättre nu =) Men en fin katt var han verkligen och önskar sååå att han kunde vara kvar <3
Beklagar :(
Det lät som katten blivit påkörd. Sorgligt!
Innekatter har sina fördelar.