Några tips?
Jag har i stort sett alltid haft katter, men oftast vuxna lugna sävliga saker. Nu i år har jag ett gäng jourkatter varav många är kattungar i varierande åldrar.
Nu till frågan:
Finns det något sätt alls att få en adventsjusstake att stå kvar i fönstret??
Eller har jag bara ouppfostrade katt-spolingar tro? Tror jag lyft upp den 10 gånger från golvet bara idag. Den överlever nog inte så länge till.
Hängde en adventsstjärna i sovrumsfönstret. Den var så rolig att hoppa efter så jag fick hissa upp den nästan under taket för att ingen skulle nå den.
Ska jag behöva hänga stjärnorna runt halsen på katterna för att få lite stämning här hemma?
Sådan där dubbelhäftande matt-tejp har jag använt mig av och det fungerar super. Blomkrukor, lampor etc har stått orubbliga.
Dock ska man nog vara lite försiktig att använda denna tejp på material av trä, då den kan slita med sig färgen med lite otur, om träet är målat dvs.

Jag har såna där typiska, tråkiga fönsterbrädor av betong. Aldrig hört talas om matt-tejp. Något särskilt ställe man köper det?
Jag är redan på väg…..
Vi köpte vår tejp på ett ställe som heter BergNils, nån byggbutik som är kombinerad med Colorama och Hemmabutikerna eller vad de heter.
Men jag antar att denna typ av tejp bör finnas på de flesta butiker som säljer byggmaterial. Tror den kostade runt 150 kr. dyr tejp kanske men den har varit guld värd.
Våra fönsterbrädor är i marmor som tur är, så det har inte varit några problem med denna tejp på dem.
Från det ena till det andra. Jag är inte helt hundra på att tejpen heter just "matt-tejp", men jag har fått för mig att den heter så, fråga mig dock inte varför.
Hade iof tänkt använda den att sätta fast matta i trappen när vi väl kommer så långt i renoveringen.
Men rullen vi köpte var ca 5 cm bred, vet inte hur många meter den var på, men den har räckt i evigheter, och då är det inkluderat stöldbitar som sonen snott till sitt pyssel också ;)
Men det behövs ju inte så stora bitar tack och lov :)

Tusen tack! Då vet jag vad jag ska leta efter. Blir väl ändå billigare än att köpa en ny ljusstake i veckan antar jag.
Ser framför mig hur nån av katterna stukar tassen på ljusstaken som sitter tvärfast och vi får åka till veterinären istället.
Nä, det går inte att ha adventstakar. Inte här iaf. Välts de inte så ska de tuggas på. Jag får nöja mig med adventsstjärnor. Dem försöker de bara hoppa upp på. Än så länge.
Haha, jadu, jag har gått bananas med den tejpen här hemma, men å andra sidan har jag inte behövt få dammsuga nydammsugna golv igen heller för att nån tjockis rivit ner en blomkruka ;)
Jag har alltid satt fast mina ljustackar med ståltråd i fönstret pga katter som tror de är smalare än vad de igentligen är så har de annars rivit ner stakarna. Krukor sätter jag dubbelhäftad tejp på, dok kan dessa åka ner ibland.
Jag band fast mina stakar i dag i fönsterbrädan, en av 8 katter ska bums ha ner dem, men hon har inte fixar det än.
Det har vi aldrig haft problem med. Visst Albin välte ner lite saker när han var liten och otrolig klumpig men det var ju inte meningen. Men våra brukar aldrig leka med ljusstakar eller stjärnor. Blommor möjligvis.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Vardagsrummet har jag ju gett upp för längesen att ha saker i, jag har ju illrar. Men köket och sovrummet har alltid funkat. Men det var ju innan jag fick dessa fasadklättrare till katter som verkligen är högt och lågt. Gärna samtidigt.
Och det den ena lyckas missa att riva ner det tar ju nästa som kommer bakom. De jobbar inte i team längre, de jobbar i hela lag.
När det gäller småprylar så välter katterna ner dem och illrarna gömmer dem.
Jag börjar känna mig utmanövrerad;)

#12 Jag hade gran tills för några år sedan. Hade förankrat den i väggen med ståltråd i en krok.
När jag kom hem efter att ha varit och handlat en dag möts jag av julgransfoten i hallen och granen hänger på väggen!!
Sista året med julgran om man säger så.
HAHA! :D
Fram tills nu tyckte jag att hitta badrumsmattan i köket var ganska skoj. Dina katter vill MER!
Jadu. Du och dina djur. Jag säger då det ;)
(Tur att de är dina och inte mina :P)
#11 Du får begrava adventsljustaken brevid persiennen

Hahahaha
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#16, 17 Nu tycker jag att ni mobbas!!
Äsch, jag tycker du kan köra en favorit i repris och lägga upp persiennbilden igen. Något måste vi ju muntra upp oss med nu när snön kom ;D

Hahaha, alltid lika rolig ;D

#22 Har ingenting i det fönstret som illrarna kan komma upp i så jag har liksom aldrig behövt fästa fast någonting. Tyckte det var enklare så:)

#24 Jo, klart de får vara i fönstret. Men det är bara i vardagsrummet och i köket jag har fönsterbrädor och köket har jag smådjur i för tillfället så där är inte illrarna. Alltså bara vardagsrummet kvar att klänga i, och därför inga saker i fönstren.

#26 De får även klättra i håret, klänga i näsborrarna, leka fasadklättrare längst knävecken, stjäla allt som inte är fastspikat, gömma kyckling under sängen, hälla fanta över datorn och vara allmänt pestiga hur mycket de vill.
Men det har du nog fattat redan.
Kör samma som 12 :)
#20 Hahahaha den är alltid lika kul att se
Gå in i vilken färghandel som helst och råga efter dubbelhäftande tejp. Du kan även för mindre saker köap sån där häftmassa. Billig och kan återanvändas. Finns även den på färghandeln.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nu har jag varit och köpt matt-tejp iallafall. Får väl se hur det funkar.
Annars funderade jag på om det inte vore smartare att sätta tejpen under tassarna på katterna istället och placera dem på strategiska platser.
Typ toalådan?!

#33 Jag börjar mer och mer tycka det är en lysande idé.
#32 hehehe