hjälp ?.
Asso hur kan man se att en katt är typ (gravid) ? För jag vet inte om hon är det eller inte…. Jag har inte vart hos veterinären för jag tyckte att jag kan fråga här istellet !!!! Jag vet i alla fall att hon blev mkt tjockare och började sova sjit mycket det gjorde hon inte förr, hun var jätte pigg förra veckan och nu blev hon helt urladdad.?!
Och jag ville oxå veta om hon nu är (gravid) kan hon bli sjuk av det ? ! HJÄLP ! och skriv så fort du kan !
Finns det möjlighet att hon är dräktig? Har hon varit ute fritt eller träffat en okastrerad (eller nykastrerad) hane inomhus?
Sajtvärd Katter iFokus
Har du låtit henne gå ut? För isåfall är hon säkert dräktig. Om inte så borde du åka till veterinären. Eller du kanske har fertila katter tillsammans inne?
Är det en huskatt du har? Rekommenderar att du kastrerar henne omedelbart isåfall. Världen behöver inte fler oönskade kattungar som hamnar på gatan eller i fel (oansvariga) händer..
Men skrev inte du för ett tag sen att du kastrerat din katthona?
~ Ysmn

Är det möjligt att hon är dräktig?
Har hon löpt och varit ute på egen tass eller har du egen hankatt?
Efte ca tre veckor så brukar honan tuttar bli röda och lite större.Från vecka fem brukar honan bli lite tjockare.Från vecka sju brukar man kunna känna sparkar.
Efter nio veckor föds kattungarna.
Ta katten till en veterinär för koll och är hon inte allt för långt gången är det näst för henne att bli kastrerad.
Att vara dräktig och föda och sen ge di i tolv veckor är jobbigt för en katta.
Dräktighet,förlossning är en stor risk för katten.
Om du nu inte kan abortera fostren håll henne inne fram tills dess att kattungarna är mist tolv veckor och hon är kastrerad.
Stolt ägare till tre La permer
nee hon var ute och.. :(
och nej jag har inte kastrerad henne…
men var är dräktig för någor ??
Dräktig = gravid.. Ring veterinären imorgon och kastrera henne så fort du kan!
Dräktig heter det när djur är gravida. När var hon ute?
Sajtvärd Katter iFokus
varför kan hon dö av det för hon hade redan fått kattungar en gång veterinären var hemma hos oss och kollade dem och hon sa att både dem och honan mår bra
asso hon går ut varge dag nu är hon oxå ute tror jag

Alla dräktigheter och förlossningar är en risk.Att hon fått en kull tidigare är tyvärr ingen garanti för att det ska gå bra även denna gång.
Sen undrar jag hur gammal du är?Eftersom att du inte vet vad dräktig är.
Stolt ägare till tre La permer
Om hon redan fatt ungar en gang tidigare ar det annu storre risk for komplikationer eftersom jag har for mig att du sagt tidigare att det inte var sa lang tid sedan hon fick ungarna….
Ring veterinaren och kastrera henne och lagg alla "alla djur fortjanar att fa barn"tankar pa hyllan for det skadar djuren mer an det gor dom bra att fa kull pa kull 
(Det var skrivet med valmening, ingenting illa menat)
Medarbetare på matlust
hehe jag är 12 år men jag kommer inte från sverge och jag kan inte alla ord en …
okej jag ringer veterinären mamma håller på !!
men min mamma ringer !
Oansvarigt att låta en okastrerad hona gå ut.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, ja man ska åtmoinstone ha koll på när en katta blir dräktig även kattor som får gå ut men nu är det nog fråga om en kulturkrock så tagga ner. Försök istället att förklara hur vi ser på katter här i Sverige vilken skiljer sig en hel del från hur det är på andra ställen i Europa för att inte tala om hur det är längre bort. Be tjejen om ursäkt och nästa gång det dyker upp en tråd med mycket felstavade ord är det bra att kolla på presentationen innan innan man tar fram yxan.
#18 Vem pratar du med?
Jag antal att han eller hon pratar med dig !
#20 Då skriver man siffran så man vet vem som pratar med vem.
Men jag tänker inte be om ursäkt till någon då jag inte har gjort något fel.
heter katten Mini så skrev du faktiskt en tråd att hon var kastrerad (2011-10-29) länk:http://katter.ifokus.se/discussions/4eac2229d4ebea40250096b2-antligen-kastrerat
Är hon de kan hon inte bli dräktig, om hon inte är det varför ljög du tidigare? En kastrater kan få viktuppgång…
# 22
Jag såg sen efter jag frågat henne att hon äger två katter, Mini och Kitty tror jag. Antar att de båda är honor så hon ljög nog inte.
Det är ju inte alltid det finns råd att kastrera båda samtidigt.
~ Ysmn
#17 Hon är 12 år! Kanske inte ska ladda henne för det, OM kattan skulle vara dräktig, vilket vi inte vet ännu… 
#24 Spelar väl ingen roll att hon är 12 år?! Det är föräldrarnas ansvar att hålla koll på sånt så att det inte händer och lära barn vad som är rätt eller fel.
Det fick jag lära mig när jag var 12 år gammal i alla fall…
Tråden är ot men allt är förvirrande. TS gjorde en tråd för ett tag sen på hundar.ifokus och där skrev hennes kompis att Kitty inte lever och TS skrev att dom hade kastrerat Mini.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
# 25
Jag vill bara säga att om du frågat mig när jag var 12 år hade jag sagt att alla katter är såå söta och alla borde ha kattungar på alla katter för de är så söta.
Vet inte om det gör mig efterbliven men den här tjejen verkar både modig och mogen som tar hjälp från ett forum med det här trots att hon fortfarande har lite svårt med svenskan och ansvaret egentligen inte borde vara hennes..
Personlig åsikt bara
~ Ysmn
#27 Beror såklart på uppväxten men en 12 åring förstår om man säger till dem att man inte får släppa ut katten. Och säger inte föräldrarna något och skiter i vilket är det dem som är dåliga kattägare. Skyller inte på TS utan TS föräldrar som är oansvariga.
#25 Föräldrarnas ansvar ja, därför kan man väl inte anklaga en 12-åring för att vara oansvarig på ett forum!?
Men alla har kanske inte varit så duktiga och fått lära sig det som 12-åring…
Jag hade i alla fall inte det och såg inget fel med huskattavel eller att ha okastrerade katter förrän jag blev 19 år och mer insatt i det!
Kan tillägga att jag är emot huskattavel och att ha okastrerade katter ute så att ingen hoppar på om det.
Mvh,
Catarina
#29 Skrev inte att hon var oansvarig. skrev att det är oansvarigt, skillnad på det.
Plus att åldern står inte när dem skriver eller hur?
Man kan ju inte gå in på varenda medlems sida innan man skriver något.
Men tolkar du mina texter fel, spelar inte mig någon roll, vet själv vad jag menar.
#28 Möjligt att föräldrarna inte vet om alla hemlösa katter som existerar och inte ser något fel i att få kattungar?
Vad hände med
Kom ihag att utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt****
ser ingen kritik eller något elakt i #17 utan bara ett rent konstanterande.
Sen får man ju tänka ett steg längre och som #28 skrivaer tänka på att föräldrarna kanske inte har den kunskapen om katter och problemet med alla hemlösa katter.
#30 Det står i tråden hennes ålder, hon har själv skrivit det, så det behövdes inga extra klick
**
#32** Någon som sagt att det var elakt?
Jag konstaterade bara att hon var 12 år och inte skulle läggas skuld för det som hänt.
Sen blev det en diskussion för att jag tyckte så tydligen?
Men det blir det alltid här inne, även om man försöker använda sig av smileys för att folk ska förstå att man inte menar något dumt, men det hjälper dock ej…
Kom ihåg att utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt!
Mvh,
Catarina
#33 Har inte läst hela tråden då mitt internet är slött så när det har blivit ett antal kommenterar så laddar det segt. Så har som sagt inte sett alla kommentarer så ber om ursäkt om jag har missat det:P
#33 nix ingen har sagt att det var elakt och mitt inlägg var inte skrivit till dig personligen^^ Men varför skulle hon behöva be om ursäkt för att hon konstaterar ren fakta? (tänker nu inte på något av dina inlägg). Hon kunde skrivit det annorlunda eller inte skrivit det alls men det är inget att be om ursäkt för.
Japp det är det svåra med internet, svårt att veta hur man ska tyda en mening utan att se kroppspråket och röstnyanserna m.m. då blir man ofta lite defensiv antar jag. 

översmilar kanske men U get my point

Det är ju inte konstigt om det blir förvirrande när TS har frågat angående sin honkatt i en annan tråd, fått rådet att kastrera henne och även sedan skrivit att katten blev kastrerad samma dag.
#36 Håller med där.
Vilken katt blev kastrerad och varför blev en inte det? Jag förstår inte…
Om hon nu är dräktig hoppas jag att allt går bra och att hon kastreras så smäningom.
#39 Tack så mycket.
kastrera katten så slipper man vara orolig o sen denna ökning på katter som letar hem, jag är inte glad i att man låter sina okastrerade katter gå ut o bli dräcktiga.