Kattlådeproblem
Jag har ett litet problem har två kattlådor till mina två katter de är de stora lådorna med huva som finns på öb ibland.
nu till mitt problem.
dessa två står i vår lilla dumt planerade hall. dom står där våra skor skulle stått och skorna får liksom stå där det får platts just nu.
Funderar på att bygga en bänk att ha lådorna innuti men nu börjar jag fundera om ajg inte ska flytta lådorna till ett anant rum. Me nvet itne vart. Badrummet är ennu omöjligare att ha en låda i.
Då återstår Sovrum, vardagsrum, kök och hobbyrum.
Vad har ni gjort för lösningar ni som bor trångt med katt?
Jag har inte trångt men eftersom jag har rätt många katter så har jag kattlådor utspridda i huset. För att slippa se själva kattlådorna har jag köpt ett par skåp som jag ställt kattlåda i. I gaveln på skåpen har jag sågat upp en ingång och inuti skåpet har jag förutom lådan plats för spade och i den ena finns det även plats för en påse med strö. För katternas bekvämlighet har jag installerat en 0,5 W lampa som får lysa hela tiden. Se bifogad bild. Idén fick jag från en tråd här på siten för drygt ett år sedan och där fanns det många finurliga lösningar för att gömma kattlådan lite.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
J adet var något sådant jag funderade att göra.
När det gäller renligheten är det okej att ha lådan i vardagrummet tycker ni?
Det är de största rummet vi har.
Just nu står lådorna bredvid varndra och det har funkat bra. me nbör jag kanske stälal dem i oliak rum?
#3 Är du verkligen i behov av två lådor? Alltid när jag har haft två katter så har det räckt med en gemensam låda. Man får se till att rensa den dagligen bara, men det funkar fint. Att ha lådan i vardagsrummet är ju inga problem, speciellt inte om du bygger in den på något fiffigt sätt 
Ja, alal varianter utom köket är väl bra…Tycker jag i allafall. Lite osmakligt i min tanke att ha en låda där.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Själv skulle jag inte ha en låda i vare sig kök eller sovrum. I köket tycker jag det känns lite ohygieniskt. Vem vill hålla på med mat i ett rum där det finns bajs och kiss? Och ang. sovrummet, så kan sömnen bli störd när katterna har varit på låda, och sedan tanken på om någon av katterna skulle vara lite dålig i magen någon dag… luktar ju inte direkt hallon i rummet då.
Ja, till nöds, så kan jag acceptera en i sovrummet. MEn som sagt, till nöds.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har haft en låda inna men med just dessa två har jag alltid haft två lådor (är en kattunge och en vuven) min ungkatt kissar iblad på fel stälel och jag misstänker att det beroror delvis på att lådan inte är tillräckligt ren elerl upptagen så därför har jag två.
Evetuellt att ena lådan hammanr ivardagrummet men just nu står båda kavar i hallen får se i fortsättnignen hur jag gör. MEn vilka problem det kan bli med dessa lådor och få platts för dem när man bor trångt.
Kan du inte ha lådorna stående ovanpå varandra? Jag har en stor låda med tak stående på en ännu större låda med tak ståendes i hallen. Och båda lådorna används.