Kisekatt mat.
Har 2 katter som var hittekatter hos mig och bott här några veckor. Pigga och glada utom att dme är dåliga i magen, ger dem Porta Feline 21 Sensible och har fått dte hela tiden. Något torrfoder som rekommenderas av någon för kisar med dåliga magar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur gamla är de?
Uttorkad?
Har de haft diarre hela tiden bör du utesluta parasiter som tritrichomona och giardia.

Den yngre runt 20 veckor och den äldre runt 10-12 månader.
Dem är inte uttorkade och är inte påverkade av det, äter, dricker och busar gärnet!
Dem hade spolmask så jag avmaskade dem mot både spol och band tror jag att det tog, Drontal Vet.
Minska ner på maten. Katter som inte är uppväxta med fri tillgång på mat, äter ofta alldeles för mycket när de väl får så mycket de vill ha. Och deras magar är kanske inte vana vid lite kraftigare foder. Sen kan de behöva avmaskas flera gånger, eftersom maskmedel bara tar död på de levande maskarna och inte äggen.

#3 Har haft dem någon månad och dem äter inte mycket alls. Någon dl var om dagen. Jo avmaskingen har jag koll på, ska ge dem nästa på onsdag ¨å det tar död på nya maskar om där är några.
Någon dl var om dagen är mycket av det fodret.
Prova Procolin. Det är en pasta som återställar bakterifloran i magen.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se

#5 Ca 1 dl var är det.
#6 Hur får man i dem det, via maten? Kan inte ta upp dem.
#7 Jag brukar blanda ner det i något de gillar, typ leverpastej.
/EvaS
Väg maten. En liten katt ska inte ha mer än ca 30g om dagen. Kolla rekommendationerna.

#8 Skriver vet ut det eller man kan köpa dte på typ apoteket?
#10 Jag brukar köpa det hos veterinären, men det är inte på recept.
/EvaS