Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1245 ggr
Mitchika
0

Saknad...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver väl mest för att skriva något till lille missen… Det är inte min katt, men han betydde mycket för både mig och min hund. Det här är ingen efterlysesannons heller, det sköter ägarna, bara ett uttryck för min saknad av denna underbara individ.

Sötnosen heter Rocky och han är spårlöst försvunnen sen en tid tillbaka (ett par månader minst). Varken jag eller ägarna vet vad som har hänt honom eller om han lever eller är död. Värsta delen med att ha utekatt, antar jag. Jag vet inte om Rocky är chip eller IDmärkt, men han hade ett rött halsband som han dock brukade ta sig ur..

Rocky växte upp här i området och var en tuff liten kille redan som ung. Han blev polare med min hund nästan omedelbart och betedde sig ibland mer som en hund än en katt. Men han var alltid mycket av en vandrare och följde gärna med mig och hunden ut på långpromenader ihop. Det gick inte att få honom att stanna kvar eller avskräcka honom från att följa med. Gudarna ska veta att jag försökte… Han jamade alltid om vi kom utom synhåll eller för långt bort och då var det bara att ropa så han insåg vart vi var och han kom omedelbart. Han satt till och med bredvid min hund och min vän utanför affären när jag gick in och köpte dricka en gång.

Jag brukade kalla honom för lilla Salem, då han alltid påminde mig om Sabrinas katt. Inte bara i färgen utan även hans ansiktsuttryck och blick. Han såg alltid ut att veta så mycket mer än han lät en tro.

Min hund tyckte mycket om Rocky, men fann honom även irriterande då Rocky hade en tendens att stjäla hans hundgodis. Jag har aldrig stött på en katt som var så överförtjust i frolic förut. Varje gång jag mötte Rocky utomhus så klättrade han alltid upp på mig. Ibland nöjde han sig med att stå på mitt ben, ibland klättrade han hela vägen upp till axeln för att gosa. Böjde man sig ner hoppade han genast upp på ens rygg, för att sedan nöjt trampa runt där och spinna…

Varje gång jag går ut med hunden så ser jag mig omkring i hopp om att han kanske, kanske ska dyka upp. Han har inte gjort det förut, men kanske den här gången.. Hans ägare tror att han har en andra familj, vilket är rätt troligt. Rocky var alltid så social och välkomnande mot andra.

Levande eller död, vilse eller hos en ny familj… Jag ville väl mest visa Rocky att han inte är bortglömd och att han är saknad. Även om han (troligtvis) inte kan använda en dator och se det här.

Du är saknad av många, misse lilla! <3
Hoppas du har det bra, och att du kommer hem en dag.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Rocky… <3

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot