26 april 2006
Godmorgon.
Nu är jag tidigt ute, jag vet. Vill berätta för alla nyfikna vad jag gav till min far i 80 års present. En bastustäva och en skopa. Blev så irriterad på den som var i bastun eftersom skaftet hade lossnat. Dessutom var jag med på en ny köksspis. Ska det va så ska det va ordentligt. Dessutom var dessa saker sådant som behövs.
Fast påskliljorna fick jag ha inne i två dygn innan dom slog ut ordentligt, de var bara långt hunna knoppar när jag tog in dom.
Jag har inga foton, för jag lånade kameran till kamerans ägare (alltså till min mor). Får se när jag lånar kameran nästa gång - just nu så är jag noll-inspirerad att använda den. Skulle så gärna ha en egen, men vi har inte råd att skaffa en just nu - det enda som min sambo och jag är överens om är märket.
Men nu är det väl Godmorgon? 
He he, ser att årtalet är fel. Måste ha varit trött när jag skrev det. Är ju 2007 ju
. (*är jättegenerad*)
Eller om det var det att jag funderade på annat. Har fått förtroendeuppdrag och höra efter om det är någon som är intresserad av 9-veckor gamla Boxer-valpar. (lade in ett inlägg om det i hundar.ifokus) Skulle vara synd om min kompis skulle måsta ta bort dom.
Han har redan flera hundar och två kattor så han är nöjd med det - dessutom har han ett stort antal nötdjur. Han har 2 stycken valpar han vill bli av med, finns i Vasa-trakten, Österbotten i Finland.
Karln min trodde att jag hade blivit totalt knäpp här. Jag fullkomligt hoppade ur sängen, började både slita i sängkläderna och kastade ut mattor. Och sopa, dammsuga och diska. Bära ut sopor och bädda rent i sängen. Jo, jag fick knäppryck och började städa. Vimsan fick också knäppryck - hon har busat en hel del ute, hoppade rakt upp i luften, såg ut som om hon tänkte anfalla mig.

Vad häftigt med en ny spis:)
Här har det varit strålande solsken idag, jag har haft ett viktigt möte som avlöpte helt ok. Sedan bar det av till sta'n för en fika, hamnade på ett överreklamerat ställe - men eftersom både sällskap och väder var perfekt så får man leva med det…:)
Nu borde jag gå ut och planetera lite blommor i krukor och lådor…
Jag har fullt upp med limpvovven och katterna, men jag hoppas din vän får napp på riktigt bra ägare till valparna!