Kattögon
Som bekant sägs det ju att ögonen är själens spegel. Och riktigt vackra kattögon är sannerligen både själfulla och små konstverk tycker jag:)
Här kommer en kisse med ett par bärnstensfärgade ögon som är bland det vackraste jag sett i kattöge-väg.
Har ni några vackra bilder på alldeles speciella kattögon månne?

Fina ögon, Bima!
Fast jag håller inte med dig om att man behöver tycka ens egna kissar har vackra ögon, jag tycker somliga lämnar en hel del övrigt att önska ur rent estetisk skönhetssynpunkt s a s… Men det hindrar ju inte att de är ögonstenar på helt andra sätt än med tjusiga ögon:)

Åh, jag håller med, och en jättefin bild också…:)!

Tyvärr inte min katt och inte heller känner jag vare sig ägare eller katten ifråga med det mycket passande namnet - men det är nu inte första gången jag reagerar på bilden på denna underbart vackra katts ögon och jag önskar att jag inte var allergisk

Fantastisk bild och Fantastiskt fina ögon!
// staffan

#5 #7
tack … bilden gillar jag själv..men jag tror jag höll på en timme innan jag fick denna bild… hon är inte still 1 sekund när hon är ute,, väldigt svår fångad ..så hon är ingen linslus precis.. men helt underbar vacker katt…

Inga nytillkomna själsliga speglar??

*beundrar Bums* :D ;)

Dom är fina Bima! :D Jättefina!

Hihi, tack. ;)

Åh vad många vackra ögon!!
Mest betagen blev jag nog i Ozzys knallblå…:)

Oj vad många fina kattögon, vad roligt att så många verkar tänka på att kattens ögon är något alldeles extra…:)

#28 & #29 verkligen jättefina bilder - med så vackra motiv så…:)

Några fler kattögon som vill vara med?

Tjusigt! Gillar speciellt fotot på Saga:)

Jenka, vad gulligt att de pratar med varandra så där:)
GerbeRosa, vilka go'a bilder!

Sötnosen Morris då, blå ögon är verkligen vacker på katter:)
Vilken läcker bild, Soffie!
Tjusig dekoration, GerbeRosa:)

Sambon berättade att jag hade letat efter Elmut i sömnen.. När han frågade om det var Morris jag menade, så muttrade jag visst medhållande :) Kanske skulle döpa om honom :D

Elmut, men det var ju ett gulligt namn… *skratt*

nästa husdjur får nog heta det :) förstår inte var jag har fått det ifrån bara :D

Välkommen till Katter, Solveig! Det håller jag med om, att Lilou - vilket kul namn! - har vackra ögon:)

#48 Som "Gröna ögon från rymden" (film från 70/80-talet med katter som kom från rymden) :)
#49 söta ögon på dem alla, även om förstås de blå syns lite extra…:)
#50 Oh, Pelle är verkligen slående lik en katt som en kompis till mig har!

Fler misseögon?

Ljuvliga gröna och blå ögon:)
mojje blickar bort *L* han har så stora vackra ögon
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
och Strawberrie har faktiskt oranga ögon men jag har bara mobilkamera så kvaliten e inte den bästa :-(
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Vad fin hon är strawberrie=)) Underbar=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#12 Din katt borde koras till den vackraste katten med de vackraste ögonen..MMMmmm vad fin hon är.
#59#60
Ja visst e dom lika Mojje och Zlatan mycket vackra herrar.
Och Strawberrie e så himla fin väldigt fina färger *L*

Oj så många nya härliga bilder!

Snyggt foto, Puma!

Jättefin bild, Bima!

wow dom var ju inte lite röda
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!