rc sensible
min ena katt har kräkts några gånger i veckan förut, men slutat helt nu när jag enbart ger dem royal canin sensible. inget annat. skönt när magarna funkar och de älskar sitt foder. kanske ett tips till de som har katter med känsliga magar.
Vad gav du för mat innan?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
allt möjligt. olivers, orijen, andra rc, mjau, bozita, jw, eukanuba bl.a. blötmat fungerar inte alls.kan ju också tillägga att kräkningarna höll på i ett par år några gånger i veckan. så jag har lagt ner mycket pengar och följt många råd men inget har fungerat förrän nu.
Skönt att det funkar :) min sheri mår bättre sen jag slutade med det fodret :P
ja man får prova sig fram och inte stirra sig blind på vad som är "bäst".
kräkningar kan ju annars tyda på fel på levern o då måste man ge speciellt foder för att underlätta för levern. tar man katten till veterinären så tar de ett blodprov så ser de hur värdena ligger till.
kräkningar kan också bero på känslig tarm, hetsätning mm. nu är det kräkfritt förutom hårbollar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv så försöker jag ge råkost tycker det har gett stålmage på hundarna o hoppas på samma på kattungen. utöver råkost ger jag nu tyvärr RC babycat men det är en del saker som jag inte ser ett dugg förel åt bla socker helt onödigt för katter men det är för att det ska smaka godare
Detta är tillfällig lösning då han har allergi antagligen är det fisk vi ska se tål han detta foder ska vi ta annat foder där jag känner mej helnöjd med förutom det får han mjuas mjukmat (fiskfritt) och bonzita väntar på han i skåpet när vi provat oss fram lite mer :)
men iaf TS skönt att katterna itne kräks i onödan.
Jag har provat det mesta så jag har inte dåligt samvete iaf.
8 Ja det tor jag säkert att du har med :) Kan säga att råkost som exp frukost är itne helt fel o ge både gott o nyttigt 
det tror jag med, att det är både gott och nyttigt.
Fast att det tillsätts socker i kattmaten för smakens skull stämmer inte, eftersom katter inte kan känna smaken av socker.
11, jaså varför är det då socker? jag ser ingen nytta alls med det o fattar inte själva behovet av det jag trode det var pga smakens skull
#12 Jag skulle gissa på att det är för konsistensen på såsen eller nåt sånt.
13 (förlåt lite ot nu) men gissus vad är det för ursöt häst du har på din avatarbild? ser ut som en söt liten Shettis 
#14 Väldigt OT
Men tack. Ja, hon är väldigt söt och är en ostammad A-ponny.
Så, nu bör vi låta tråden gå OnTopic igen 
måste ju faktiskt också säga att katternas päls är finare nu än nånsin!