Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1806 ggr
skogis Tiger
0

Mjau blötmat!

Har en liten fråga ang tetrapcken på 380g. På torrfoderpaketen står ju hur mycket det ska vara per portion men på mjaus tetrapck står ingenting så hur mycket ska man ge per portion till en säg 16-18 veckors kisse. Ska skola över mina små om ett par veckor. De får whiskar junior hor uppfödaren så först ska de över till RCs kitten och sedan mjau blötmat.

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så unga katter behöver fri tillgång.Ge katterna blötmat tre-fem gånger per dag och när de ätiti klart ska det finnas mat kvar på tallriken.

Stolt ägare till tre La permer

skogis Tiger
0

#1 Oki men hur mkt ska man lägga upp ung? Är 100g per gång för mkt/lite att lägga upp per kisse tex?

MonicaLagerquist
0

#2 Det är omöjligt att säga.En 17 veckors kattunge kan ju väga 1700 eller tre kilo.Du får testa helt enkelt.

Stolt ägare till tre La permer

[FruStein]
0

Kolla hur mycket den äter. Du skulle kunna börja med 2-3 matskedar.

noir
0

Det finns måttabell på deras hemssida, lika så bozita har på hemsidan (samma tillverkare)

Men jag ger en större matsked per katt/portion. men som monica säger så ska dom ha fritillgång men våtfoder ska inte stå framme så om du serverar torrfoder se till att ha en liten skål framme så dom har nått att knapra på.

Cazzos
0

Min gosse här hemma får 1-1½ matsked per portion.

Du kanske kan ge dina katter/din katt en stor matsked per portion, det duger nog. Sen så ger ju du din katt/dina katter mat flera gånger om dagen så det är inte så att du ska ge 1 stor matsked blötmat om dagen.

skogis Tiger
0

Tack alla som svarat , det var mest att jag tänkte så man inte lägger upp aldeles för mkt så att det måste slängas , tänkte ifall det fanns ngt man kunde gå efter.

#5 Tack det det jag menade , jag ska kika på deras hemsida så man får lite hum om ungefär hur mkt som är normalt.