Katt vakt
Hej! jag passar en kattmamma hennes tre katttungar på åtta veckor och hennes kattsyster. HUr ofta ska jag ge dom mat? mvh helena
Så ofta ägaren gör :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är inget du frågade ägaren om innan passningen???? Digivande katter och kattungar ska ha fri tillgång på mat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visserligen bör man kolla upp de innan man passar någon annans katter. Vad ger ägaren för mat annars - blötmat, torrmat, barf?
Jag hae gett dem fri tillgång på torrmat (om de äter de i vanliga fall). Barf och blötmat ges flera gånger per dag.
Kattmammor och kattungar bör få mat ofta men allra bäst är att du frågar ägaren hur hon brukar göra..
skulle jag frågat henne innan så skulle jag inte skrivit till er. Jag vill gärna att ni svarar på mig fråga.. utan att bry er om vad jag har frågat ägaren om. Jag tar hand om dom ppga av att ägaren missköter dom…blandannat därför jag inte vet ang mat då hon inte gav dom så iofta.
Jga har alltid torrfoder framme och ger dom blötmat på morgonen,
#4 Det är bra att du har framme mat hela tiden =) Kommer den förra ägaren att få/ta tillbaka katterna senare?
bra. :) jag lånade en grannes kattbok o stod att en kattmamma som fortfarande diar ska ha fyra mål mat om dagen och kattungarna ska äta ofta men lite, stämmer det? så svårt när man bara fick alla i lördags att veta allting:)
#4 jag ska ha dom ett tag.. sen f¨r vi se… men egentligen bäst att jag behåller dom.
#6 har du fri tillgång till torrmaten äter kattungarna och mamman när de vill. Kolla så att alla kattungar äter öht då de finns kattungar som är sena (har själv haft några sådanna kattungar) och då måste man komma på ett sätt att få dem att äta.
Väg dem så dagligen så du har koll på deras vikt.
Om de mår bäst hos dig hoppas jag du behåller dem. Ska du vaccinera kattungarna inför försäljning kan du ge dem första sprutan nu och nästa 3v senare.