Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 8908 ggr
Cockerspaniel
0

Katt som dricker kaffe?(!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okey, har en rätt så knäpp katt här hemma på snart 4 ½ år gammal som helt plötsligt påstår att hon gillar kaffe.

Hon slickar inte direkt ur en kopp full med het rykande kaffe utan då kaffekoppen är tom och det finns lite kvar på botten så slickar hon upp det. Detta förvirrar mig en aning eftersom hon aldrig gjort något sådant förut, utan det började nu detta året.

Brukar vara ganska så duktig på djurens beteende, men detta? Haha fattar liksom inte alls varför hon gör så xD

Dricker din kaffe? (a)

soie
0

Dricker du kaffe med mjölk? socker? svart?

Jag kan inte tänka mig att kaffe är så nyttigt för katter då det innehåller koffein. Nu har katten inte fått i sig några större mängder, men det är inte så bra om det blir en vana så att säga.

Katter och andra djur är knasiga, äter inte alltid det de ska Glad Har en kompis vars fd katt älskade potatischips, samt en häst som älskade cola, inget att rekomendera men intressant att veta.

~ Bara döda fiskar följer strömmen.

[Emma--]
0

katter kan få för sig att smaka på konstiga saker. 

Men det är nog inte alltid så bra att dom smakar allt dom vill Tungan ute

Cockerspaniel
0

# 1, nej min kopp dricker hon aldrig ur eftersom jag dricker ur en sto kopp så hon inte når ner. Min pappa dricker ur sådana där lite mer finare koppar som är låga så hon har lättare att komma åt och utan ansträgning behöver tvinga ner huvudet i ett trångt hål.

Hehe nej dricker ofta tror jag hon inte gör, men lämnar min pappa kaffekoppen som är helt tom men med bara lite gran kvar på botte, det så kallad sumpen, fast det är ingen sump, det slickar hon i sig så det är väldigt små mängder :P

Haha min katt har liksom aldrig vart normal så xD

# 2 Haha jo det är ju sant, men har haft den där roliga turen att få just de här knäppa katterna. Hade en som älskade gröna oliver en gång x)

[Emma--]
0

Haha mina försökte stjäla kidneybönor från mig en gång, det luktade tydligen gott. Och lite annat har dom försökt pröva äta, typ majs, ananas, apelsinjuice m.m Tungan ute

Cockerspaniel
0

# 4 Haha se där :P

Min katt som jag har nu är väldigt kräsen på mör överhuvudtaget. Jag testar, bara testar och ser, om hon gillar ost, icke!
Gillar fil/mjölk, Icke sa nicke!

Inget sådant gillar hon, inte ens räkor (som jag kunde ge förr till en annan katt som jag hade som älskade räkor), hon gillar inte ens fisk, JO om den är kokt eller om det är rå aborrefilé xD

jollycox
0

Min ena katt gillar te. Jättevarmt te. ObestämdTungan ute

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Jina
0

Luna snor mitt iskaffe.

Knäppot älskar även citronvatten.

Cockerspaniel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 6 Jätte varmt?? Sist min stoppade ner nosen i ryckande het te så skrek hon hemskt (hemska minne) ush så jag vart rädd då ^-^'
Hon klarade sig, ingenn blåsa eller så

# 7 Hahaha :P ja du, inga katter kan vara normal ;)

Allamej
0

Min ena katt dricker citronjuice…. saltad sådan.. Min syster åt gröna ärter med salt och citronsaft (vet inte varför hon säger att det är gott) och han slickade skålen ren när ärtorna var slut…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cockerspaniel
0

# 9 haha ush :P

Märkliga djur man har x)

Mandusius
0

Jag har en katt so älskar lukten av kaffe;) Tappar man lite kaffepulver på marken så rullar han på det och är så gosig;) 
Han uppvisar samma beteende som när dom luktar på kattmynta:P

Har även katter som älsakr stark mat (utan att bli dåliga i magen).

Jordgubbssylt har slinkit ner i en av dom jag har tror jag:P

Grillad svamp, sallad med vitlöksås älskar en av mina katter han åt även vindruvor som kattunge. Och även gurka det var hans godis:P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Cockerspaniel
0

# 11 Haha se där :P

Hade en katt för ungefär ett halvår sen (har fått somnat in på grund av sjukdom) och hon älskade tomater! :D

På Tal om mynta, min katt som jag har nu (bilden längst upp) så är hon G-A-L-E-N i Mynta, DET är hennes drog XD

Mandusius
0

Visst brukar dom vara galna i kattmynta i alltid;) har bara en katt som itne fattarvad det är x'D
Hon tittar på de andra två som om de våre dumma i huvudet när gosar med kattmynteleksakerna:P

Mvh Amanda

TIMMY
0

har sonen lämnat lite välling i flaskan nån kväll blir kissarna väldigt besvikna om dom inte får smaka några droppar….;)

Dom fattar inte heller vad kattmynta är, än. Har hört att det kan vara pga att det liknar doften i katthonans urin, och kattungar har en tendens att inte riktigt fatta förrän dom blir lite mer mogna…

ravenkitty
0

Här provade de bara kaffe en gång sedan blev det grimaser så fort de såg koppen och kände doften :P

Mandusius
0

Inga grimaser här! Mina katter ska alltid vet vad jag ahr i händerna vare sig det är gott eller inte;)

Mvh Amanda

Cockerspaniel
0

Haha spännande och roligt det är att läsa om era katter :P Skönt att veta att inte bara min är knäpp. Just nu ligger hon i en öllåda full med tomma ölburkar och verkar njuta av den lilla platsen hon har xD

Mandusius
0

Ja dom brukar ha en tendens att sova på konstiga platser:P

Mvh Amanda

Cockerspaniel
0

# 18 Haha om ja :P

En gång hittade jag henne i pappas fiskeväska x)