Vad kan det vara?
Hej alla glada! Jag har en liten fråga angående mina två underbara devon pojkar Ronon och Tyson. Jag skaffade Ronon när han var 9 månader ifrån en uppfödare som vi har kanon kontakt med och som vi haft devons av tidigare. Ronon har alltid varit världens clown och helt galen, gjort helt knäppa saker och leker heeela tiden, man kan säga att han har väldigt mycke energi helt enkelt, vilket jag älskar hos honom. Men jag förstod också att han såklart ville ha en kompis så då ett år senare hämtade vi även Tyson, Ronons kullbror som fortfarande bodde kvar hos uppfödaren.
Nu är mina små killar 2,5 år och jag har märkt lite skillnader hos dom. Tyson är en väldig översittare som gärna brottar ner Ronon en gång för mycket och hugger efter honom helt från ingenstans om jag tex gosar med Tyson eller om Ronon kommer nära hans mat. Jag har märkt att Ronon har dämpats lite och leker inte längre med kattleksakerna sålänge Tyson är i samma rum, han sitter in mot väggen och tittar på. Ibland tar han ut tassen efter leksaken men inte ofta. Förr så sprang han som en riktig dåre efter leksakerna och hoppade jätte högt efter dom och till och med drog dragkamp, men inte längre. Dom leker inte heller på samma gulliga sätt längre utan Tyson ska ALLTID bestämma när dom ska leka, och han gör det även om inte Ronon vill och då "slår" Tyson ner honom på golvet genom att hoppa på honom och ta nackgrepp kan man väll säga. Jag har tänkt lite på om det har med Tyson at göra att Ronon har blivit lugnare eller om det helt enkelt har att göra med att han blivit vuxen nu och blivit lugnare… Vad tror ni?
Tyson till vänster och Ronon till höger.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den ena är ledar katten visar det genom att vara med hårdhänt. Är de kasterade? Det kan dämpa beteendet.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Ja dom är det båda två

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Flera gömställen, ge dem mat på två olika ställen osv är enkla saker som kan hjälpa.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Okej, tack så mycket :)
Gud de är så vackra! <3 :'D
#5 Åååh tack så mycket :D