Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1856 ggr
Erina
1

Golden eagle kattfoder

Hej!

Undrar om någon vet något om hur Golden eagle's torrfoder är? Finns tre sorter (Kitten, Adult och Grain free). Tror att det är ett ganska nytt foder här i Sverige och är lite nyfiken på om någon här har något att säga om detta foder. Tyckte att priset var bra (249 kr/4kg).

Tacksam för svar!

[Amazona]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sehvrin
0

Grain free verkar ok, men jag vet inte om det är för hög magnesiumhalt? Vad är den rekommenderade maxgränsen för magnesium i kattfoder?

Här kan man läsa om fodret http://www.goldeneaglepetfoods.com/Cat%20Holistic%20series.html

#1 Vad har det med just det här fodret att göra?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Erina
0

# 1

Mycket skrämmande, men gäller detta Golden eagle?

# 2

Precis min tanke, om magnesium halten är för hög. Verkar av någon anledning som som att spannmålsfria foder har höre magnesium halt Obestämd

[Amazona]
0

Golden Eagle var med tillsammans med fler foder i artikeln.

Eller har jag fel? I så fall ber jag om ursäkt.

Erina
0

# 4

"Etoxikin finns bla i följande amerikanska hundfoder: ANF, Eagle Dog Food, NutroMax, Hills Prescription Diet W/D, Purina, IAMS, Royal Canine USA."

Ser inget Golden eagle, men artikeln skrämmer mig! Yikes! Lutar nu åt at hålla mig till svensktillverkade Mjau i alla fall, även om det fått både ris och ros.

Sehvrin
0

#4 De nämnde "Eagle dog food" men jag tror inte att det är samma märke som "Golden eagle"

(Redigering: #5 hann visst före och det verkar inte gå att radera inlägget, även om det går att redigera)

IceJossan
0

Taca vet jag Porta 21 Sensible, där finns varken konstgjorda färgämnen, konserveringsmedel eller smakämnen!

Sehvrin
0

#7 Fast det verkar ju inte Golden eagle heller göra, om man får tro vad de skriver på hemsidan.

[Amazona]
0

Det var jag som var klantig och inte läste artikeln ordentligt. Jag såg bara "Eagle" och drog en alltför snabb slutsats.

Ursäkta! SkämsSkäms

IceJossan
0

De verkar vara likvärdiga :)

Men det är ännu högra magnesiumhalt (0,13) i det än i Porta 21 (0,11) :/

Jaja.

BARFmycat
0

Det finns ingen max rekommendation för magnesiumhalt i kattfoder.

Minsta värde är 0,08% för kattungar och 0,04% för vuxna katter. (Källa AAFCO)

Tycker för övrigt att Golden Eagle hade bra sammansättning i sitt Sensitive kattfoder, men det finns ju de som är bättre, som ZiwiPeak och Carnia.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~