Kattöra
Jag tycker om kattöron, små, mjuka och så brukar det lukta så gott precis bakom örat:) Det finns massor av olika storlekar och former på kattöron.
Har ni några former och storlekar ni föredrar, stor, små, nedåtvikta, uppåtvikta, modell fladdermus, spetsiga, närmast obefintliga, med eller utan tofsar?
Jag är tämligen förtjust i små, små, välavrundade öron:) Men stora härligt tofsförsedda öron är också fint, och riktigt roliga jättelurar och…:) Ja, det finns mycket fint som heter kattöra. På bilden en kattunge med nästan f t obefintliga öron.
Har ni några bilder på kattöron?

Inga öron så långt ögat når…??

Alla öron är mysiga, bara för att de sitter på katter…:)
Några fler öronbilder?

*putt*
Dom däe små öronlapparna som kattungar har är så ljuvliga att känna på.

Mmm, och så gillar jag katters små blomkålsöron, som jag inte riktigt förstått varför de har. Någon som vet?
Hihi det var ett roligt tema.
Har satt ihop mina gosedjur här.
Mjauuu
Jenna

Blomkålsöron får katten efter att ha haft ett blodöra, dvs skinnet släpper från brosket och det bildas en blodsutgjutelse. Katten har inte ont av det men görs inget åt blodörat bildas det förhårdnader i öran när det läker tillbaka och katten får ett lite slokande blomkålsöra.
Min katt fick det i våras. Veterinären satte in ett dränage (plaströr) i örat och sydde ihop skinnet med öronbrosket med ett par bastanta stygn. Nån vecka senare togs plaströret ut. Idag märks ingenting av det längre.

Sött collage igen, Jenna_Gun, mina favoritöronen där är nog Cirris svarta med vackra tofsar:)
modmaker, tack för din förklaring! Nu tänkte jag ju mest på de där små fladdrande sakerna som alla katter har, liksom ett litet exra öra utanpå de stora örat. Jag kallar det blomkålsöra, men det är nog lite felaktigt iofs…:)

Ah, nu fattar jag vad du menar. Den där tunna lilla fliken. Då tror jag att det är en kattlig variant på örsnibb, som jag inte heller vet riktigt varför vi människor har, mer än när vi vill imitera julgranar och har dem för att hänga pynt i. Men jag har väl fattat fel, ändå.. Igen… *s*
Min katt älskar när man snuttar med hennes öron.

:)

Vilka små söta tofsörade…:)
Den här bilden har jag "snott" från sthlms katthems hemsida www.katthemmet.nu
Hoppas de inte tar illa upp utan tar det som reklam. Tycker hon har så grymt häftiga öron, ett riktigt lodjur!

*putt*