Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1466 ggr
Imitra
0

HÅR!

Hejsan!

Nu verkar det vara vår på riktigt, för min korthåriga katt lossar hår som aldrig förr!

Hon har även blivit lite mjällig i pälsen, såg att det kunde vara för det här med hårlossningen.

Nu till min fråga; har ni några knep på hur man får bort allt löst hår på ett bra sätt? Från katten alltså Flört

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

paow
0

borsta..

Fy, de är till att borsta flera gånger om dagen, nästan. Våra katter lossar som tusan nu också ;)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

chilisalsa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker det är svårt att få bort allt med att bara borsta ändå.
Kanske skulle man kunna använda en sådan klädvårdrulle för det sissta ?

Medarbeterare på Kost

Imasy
0

Furminata! ;)

[SoooL]
0

Furminator!

pip89
0

dammsuga katten??? Skrattande

Magda
0

#5 har jag faktiskt provat Skrattandefunkade inget vidare på håren, men katten tyckte det var rätt mysigt Tungan ute

pip89
0

#6 hahaGlad ja det hade ju varit idealiskt ifall det hade funkade på riktigtSkrattande bara svipp, sen borta med katthåretFlört

Magda
0

#7 finns det inte ngn borste man kan sätta på dammsugaren som tar bort håren och så åker de in i dammsugaren.. annars borde vi uppfinna en sån Skrattande

pip89
0

#8 vore underbart! Glad

Imitra
0

Haha mina katter gillar inte dammsugaren så tror att de skulle bli lite sura på mig då !Skrattande

Furminator har jag och helt ärligt, katten lossar så mycket att jag skulle få borsta bort hela henne innan det hjälpte alls!

Madamej.blogg.se

Supinesophie
0

Ett ordentligt bad kanske? Finns väl nåt shampo för djur som fäller har jag för mig. Sen tar man med furminatorn efteråt.

zabelle
0

Har du testat att ge katten laxolja? Då brukar pälsen bli kanonfin och mjället försvinner.

Zabelle   

Imitra
0

Bad brukar dom få, och det hjälper faktiskt inte så mycket ..

Kanske ska pröva laxolja!:)

Madamej.blogg.se

Magda
0

ja laxolja kan ju vara en bra idé Skrattande jag tror att vi ska börja med det med nu, för med 4 fällande katter & en fällande hund (mkt päls för en så liten hund Skrikandes) och en sambo som egentligen är allergisk mot katt går inget bra ihop.. det e ju hår överallt 5 min efter att man dammsugat Skrikandes

pip89
0

våran katt Mary fäller lika mycket som dom andra tre tillsammans Förvånad och hon tycker INTE om att bli borstadRynkar på näsan