Löper katten?!
kom just på min Misse med att ligga och svanka med rumpan mot en hankatt här på gården.
jag sprang ut fort som fan för att jaga bort honom men han brydde sig inte så värst mycket.
sen så ligger hon och ''vrider'' sig mot mattan.
släppte in mina 2 katter och schasade bort hanen.
Inne var hon helt som vanligt, och jag har inte märkt nå betéendeförändringar.
men, kan hon löpa ändå??
(jag ska kastrera dom på torsdag)
och hon är ca 10 månader.
hjälp?
Ja. Håll henne inne för böveln. Hon är säkert redan dräktig så bort med fostrena när du kastrera. Varför har du katterna ute om dom inte är kastrerade?? Har du en av varje kön?
okej! så du tror hon löper alltså?
Jag har nät till altanen så länge dom inte är kastrerade, så hanen satt ju på utsidan.
nej jag har 2 honor :)
Låter helt klart som löp.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon är nog i löp JA. Inget som hon tycker att du ska veta 
Om katterna ska kastreras på torsdag så ska du inte bekymra dej. tala om för veterinären att katten med stor sanolikhet löper, bra att veta för honom. Håll dem inne.

Men ska du kastrera på Torsdag så blir det ju inga bebisar iaf. Det går att kastrera tidigt i en dräktighet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som andra också skriver löper hon garanterat. Men ingen fara, du kan kastrera ändå (berätta för veterinären bara), eventuella foster är bara cellklumpar som bäst. Man lär sig hela tiden och nu vet du att katter kan löpa även om du inte har märkt något speciellt inomhus. :)

Håll henne inne tills hon kastrerats och har läkt - går endast ut med henne i see under tiden. Risken är annars stor att hon smiter och därmed missar kastreringstiden (det är rätt vanligt faktiskt! Som om de känner på sig…), och hon får inte försvinna och noppa på stygnen när honär nykastrerad och såret är känsligt.