Agria körda ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Efter PLUS ?
Måste erkänna att jag har ångest att bestämma vilket bolag jag ska försäkra mina katter i. Sitter med alla blanketter/villkor och väljer men känner att det ofta är mycket tomma tunnor…. men Agria blir det inte iaf !
http://svtplay.se/v/2350132/agria_del_1
http://svtplay.se/v/2350119/agria_del_2
Medarbeterare på Kost
Jag har agria och tycker dom är mycket bra. Sådana här historier kan du nog hitta när det kommer till alla försärkringbolag tyvärr. Det handlar om att det finns idioter överallt och denna stakars kvinna har tyvärr fått en idiot till handläggare eller något liknande.
Agria betala ju tillochmed medicin. Om min katt blir sjuk eller nåt sparar jag bara kvitton från allt och kommer över 1500 under ett år så får jag tillbaks alla pengar oavsett om de e mediin, vet besök etc.
Dessa historier finns gällande alla bolag. Ring runt till alla och prata med dom sen får du se vilket som känns bäst 
Lycka till!
Missförstå mig inte nu det som hände kvinnan i dokumentären är verkligen hemskt!

I det här specifika fallet är det inte handläggaren det är fel på utan det är centralt i Agria det är det är sjukt. "Chefens" svar, och försök till försvar var nåt av det sämsta jag hört över huvud taget….
snacka om att skjuta sig själv i foten… riktigt patetiskt, och för företaget en katastrofal inställning.
Visst handlägger dom säkert mindre rutinärenden bra där jag tror handläggaren har mandat att avgöra. Men jag misstänker att så fort det handlar om något större mer komplicerat ärende, om t.ex längre behandling/sjukhusvård så hamnar det centralt då en vanlig handläggare ej har kompetens eller mandat att avgöra…
Och deras betéende avskräcker !
Medarbeterare på Kost

#1 Du ska nog läsa igenon den där medicin biten lite för det där tror jag inte stämmer. C.2 Agria Medicin Du kan få ersättning för dina kostnader för receptbelagda läkemedel med upp till 800 kronor per självriskperiod.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har huvudsak positiv erfarenhet av Agria och även om jag upplever att kompetensnivån har sjunkit allt eftersom de har växt kommer jag inte ifrån att det är de som har de försäkringar som passar mig bäst.
Enda gången jag hade problem med agria var då jag hade en urkass handläggare som strulade till de mesta :( Nu har jag en jättebra handläggare som är guld värd 
#4 Jag har Agria och har inte missuppfattat då jag använder mig av det jag skrev att man kan. Jag har fått alla pengar tillbaks utan minsta krångel då jag sparat alla kvitton och kom upp över 1500 under ett år. Kanske du som ska läsa lite ordentligare eftersom jag pratar av egen erfarenhet.
#4 Då menar jag inte receptbelagd medicin utan vet besök och annan medicin. Tråkigt att du tar för givet att jag bara skriver saker utan att faktiskt veta vad skulle jag vinna på det?

#9 Jag är tämligen insatt i försäkringsfrågor och jag tror att du har missuppfattat det där med din försäkring.Ta fram dina papper och titta så får du se. Agria har en självriskperiod om 125 dagar. Självriskperioden räknar de från dagen för de tidigast uppkomna kostnaderna för vilka du gör anspråk på ersättning. Så för varje ny period om 125 dagar får du betala en självrisk som står på ditt försäkringsbrev.Då kan du få ut förskriven medicin för max 800 kronor.För varje försäkringsår kan du få ut ett max belopp.Vilket belopp man får ut beror på vad man har valt.AGRIA har ett max belopp på 50 tusen. Men som sagt ta fram till försäkringsbrev och läs igenom det noga.Tyvärr är det många som tror att de har sin katt bra försäkrad och sen när det kommer till kritan så stämmer det inte riktigt.
Jag har pratat med dom och har använt mig av detta år 2010. Jag hade vet kostnade och medicin kostnader på över 1500 och sparade alla kvitton som dom sa åt mig att göra. Jag fick ALLA pengar tillbaks. Vad du har läst vet jag inte men det jag vet är att jag fick pengarna tillbaks. Vet inte hur mer tydligt jag kan säga det.
Den försäkringen jag har gör att jag får tillbaks kostnader över 1500 kr per år som handlar om medicn och vet besök. Vet inte riktigt hur jag kan ha missförstått när jag redan använt mig av den och fått alla pengar tillbaks. Uppenbarligen så verkar du tro att jag hittar på en historia för att få vara med i konversationen men jag kan inte göra något åt det.
Den försäkringen jag har gör att jag får tillbaks kostnader över 1500 kr per år som handlar om medicn och vet besök. Vet inte riktigt hur jag kan ha missförstått när jag redan använt mig av den och fått alla pengar tillbaks. Uppenbarligen så verkar du tro att jag hittar på en historia för att få vara med i konversationen men jag kan inte göra något åt det.
mina inlägg verkar raderas förstår inte riktigt varför.
Jag vet att jag har koll eftersom jag fick tillbaks pengar 2010 då jag hade sparat kvitton på vet och medicin kostnader som hade överstigit 1500. Jag fick varenda krona tillbaks. Ringde dom nyss för att fråga om något i min försäkring hade ändrats gällande den tjänsten eller vad man ska kalla det och det hade det inte gjort. Du kanske ska ringa och prata med dom om du inte vill tro vad jag säger. jag har ju koll på vad som ingår i min försäkring speciellt eftersom jag använder mig av den. Vet inte riktigt vilka papper du läser men kan tänka mig att alla olika försäkringstyper dom har inte står listat på deras sida eller brochyrer. Du kanske ska ringa och prata med dem så kan de dra alla olika typer av försäkringar som de har gällande katter.

Nej du får inte tillbaka allt över 1500 per år utan allt över 1500 / Självriskperioden om 125 dagar. Agrias försäkringsvillkor Katt 1 januari, 2010 8. Självrisk Försäkringen har en fast självrisk och en rörlig självrisk. Vi gör avdrag för en fast självrisk per självriskperiod. Den rörliga självrisken dras från de kostnader som överstiger den fasta självrisken. Den fasta och rörliga självrisk som du har valt framgår av ditt försäkringsbrev. Försäkringen har en självriskperiod om 125 dagar. Självriskperioden räknar vi från dagen för de tidigast uppkomna kostnaderna för vilka du gör anspråk på ersättning. Blir katten sjuk dag ett och du går till veterinären med den då och sen dag 10 och dag 120 så går det på samma självriskperiod.Men om katten fortfarande är sjuk dag 130 så får du betala en ny självrisk. Vore det så väl att man bara behövde betala en självrisk per år så skulle jag gissa på att ingen skulle ha råd att försäkra sina katter för premierna skulle bvli skyhöga.
Men jag säger ju att jag fik tillbaks pengar o jag ringde dom efter att du vägrar lyssna o jag har fortfarande samma försäkring.
Jag fick ju pengar tillbaks 2010 vad är det egentligen du inte förstår utav det jag skriver????
Kalla mig lögnare var nog det värsta jag varit med om!! Orkar inte ens diskutera med dig längre, känns lönlöst!
Jag vet iaf att jag fik pengarna tillbaks men du verkar ju ha bättre koll på mina försäkringar och vilka pengar agria har betalat tillbaks o inte till mig. Jag är mållös. . . . . .
Vänligen håll tonen i tråden!

#16 Varför är du så aggresiv? Försäkringar gäller lika för alla.Jag har svårt att tro att du har en egen försäkring där Agria bara tar ut en självrisk per år.Jag tror inte alla att du ljuger jag tror att du har misstolkat din försäkring.Men vill du inte lyssna så låt det vara Men tänk på att spara undan pengar ifall att din katt blir sjuk igen.För då kommer du att få betala en ny självrisk. Ha en trevlig fredag och håll tummarna för att alla katter håller sig friska och krya.
http://www.agria.se/hund/artikel/vi-lyssnar-pa-vara-kunders-synpunkter-/
(tyvärr fungerar inte knappen som gör att länken går att klicka på för mig)
Detta är Agrias svar på frågan
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Är det någon som har upplevelser av något annat försäkringsbolag än Agria för just djurförsäkring? Bra eller dåliga…
http://brisingasmycket.se

Jag har IF och är väldigt nöjd med dem.Jag har haft ett par ärenden hos dem och det har aldrig varit några problem.Man fyller bara i anmälan på deras hemsida.Berättar hur mycket man lagt ut och säger till vilket konto man vill ha pengarna om man valt att inte direktreglera.Kvitton har jag sällan behövt skicka in förutom på den som jag fick använda dolda fel föräkringen på.Men det var bara att sända in dem så kom pengarna efter två dagar.