Zack Svanslös
Till minne av min katt Zack Svanslös :´(
Allt började med att han var ute en dag på natten när han kom in skulle jag lyfta upp han och känner något kladdigt på handen
jag luktar på handen det luktar jord… lite senare lyfter jag upp han igen och då! svansen hänger i trådar och det är massor blod min första tanke var "dö inte" typ
jag vissade mamma och hon ringde runt till massaor av veterinärer. det skulle kosta 1000kr att bara åka dit vi bestämde oss för att vänta till på morgonen.
då tyckte "vi" att avlivning var bättre en amputering för 2000kr på en bondkatt
vi åkte till stan och grannen skulle fixa resten.
men som tur var rymde han då (lördag) vi hittade dig senare under grannen nya altan
på måndagen skulle jag och mina vänner träna. efter det gick jag och hon som var kvar till Zack och lyckade få fram han! (antar att det luktade mamma efter som tjejen äger henne)
du fick komma hem vi bestämde oss för att vänta då vi hade en tid för kastrering på onsdagen…
då fick de klippa bort svansen och lämna ca 3 cm stump
under tiden detta händ lade min mamma ut en fråga på FB "vad har hänt med min katt" hon fick svaret "en röd katt i ***" och det var de ju..
han hade hamnat mellan ett godståg och pendeltåg och svansen hade blivit kvar på spåret
Zack blev mycket lugnare men började ha stunder då han sprang bort ca 2veckor
de blev längre o längre
men tillslut var det 4månader! så fick vi samtalet att de hade hittat dig i en snöhög! usch!
så hemskt!
har alltid velat skriva ner detta som hände och nu är det gjort
endå så bor vi flera kilometer från järnvägen
Utan dig är det inte Zack och Codys ljuva Kattliv 

Det var tråkigt att höra att din katt dött och att han gått igenom så mycket.
Men ännu mer tråkigt var nog ändå vilken syn ni hade på er katt….att ni väntade flera dagar trots att svansen "hängde i trådar" och att det inte skulle vara värt pengarna att göra något åt det. Tänk på det i framtiden innan ni skaffar någon ny katt!
Ursch vilken tråkig historia! :-(
Var han inte försäkrad? Varför lät ni honom gå ute okastrerad?
#2 Håller fullständigt med!
Tråkigt att er katt dött men ni bröt mot lagen då ni ej tog katten till veterinären på engång. Hoppas ni verkligen ändrar synen på katter innan ni skaffa en ny.

Stackars mise. ='( Håller med dem andra och hoppas ni tar bättre hand om era djur.
låter grymt ont det där med svansen. Katter har vad jag vet rätt mycket känselceller i svans…de är ju ryggradsdjur som vi….tänk dig själv att alla fingrar och tår hängde i trådar…typ
Varit transportör åt en fågelcentral i ett antal år…ofta fick jag plocka upp olika fåglar med ben och vingar hängandes. Det var direkt, utan tvekan, och utan eftertanke jag åkte antingen till centralen eller till vet som avlivade…iaf då om det var vinge. Hämtade en skrattmås halvvägs till jönköping en gång, som hade körts på av en långtradare… och den klarade sig till slut! sorry…lite ot.
Men gud vad hemskt! Hur kan man som djurvän låta bli att lämna in ett lidande djur hos veterinären? Bara för att det kostar en tusenlapp! Och att det skulle vara bättre att avliva än att rädda livet på kissen bara för att den inte hade någon stamtavla är ju så fasansfullt att jag får tårar i ögonen. Varför hade ni ingen försäkring på kattstackaren?
Jag förstår att TS kanske inte är myndig, vilket gör mig ännu mer ledsen. En mamma som inte ens kan ha empati med en katt lär ju inte bry sig speciellt mycket om sina barn heller.

#7 En tusenlapp är ju inte mycket med tanke på att djuret slipper lida. Fick betala 1900 kr för min ponny fick kolik en kväll och då var det ingen allvarlig kolik, inget snack om att veterinären inte skulle komma till henne.

#2 Vi väntade bara en dag, inte ens de för klockan var väldigt mycket! (nattugglor här ;D)
#3 han var precis så gammal att han fick kastreras eftersom det är en viss ålder… och då fick han också öronmärkning och försäkring…

#9 Men du har skrivit i texten att katten rymde en lördag (?) och att ni bestämde er för att vänta att åka till veterinär tills onsdag. Det är en tragisk berättelse, särskilt att dina föräldrar tyckte att det var bättre att avliva katten istället för att amputera svansen.

han rymmde en lördag och hittade honom på en tisdags natt då han låg långt in under en altan och inte gick att få ut…
mina föräldrar gillar inte katter mamma är dsv allergisk men offrar sig för mig…
Ni hittade han på måndagen under altanen säger du.
Men att ni släppte ut katten utomhus efter att den skadat sig så mycket var ju också ganska dumt.. den borde inte ens fått chansen att gömma sig under altanen

#12 det var inte vi som släppte ut han utan det var våra grannar för han skulle var där ett tag så skulle de fixa resten
ja, vi hittade han då men han ville inte komma fram då

Har du 17 katter?
#13 Men ni tog han till grannen för avlivning? (då ni tyckte de var för dyrt att åka in). Hur länge skulle katten vara där innan grannen "fixade" avlivningen eftersom katten hann rymma…
Men hur som helst om din mamma inte gillar katten och tom är allergisk bör du nog vänta att skaffa djur öht. Flytta och läs på om hur man tar han om katter.

#inte längre, de är de katterna jag har haft…
men oj. har man nån empati alls så hjälper man väl även liv som man kanske inte "tycker om"? Eller? Har jag missat nåt? Skulle aldrig kunna se lidande, hos djur eller människa, och inte göra något åt det. Jo, kanske om det var en människa som just dödat mitt barn eller så….jaja ni fattar. 
Tänk att de alltid är samma sak med dessa stackars "bondkatter" som inget kostar.Då vill man ej heller lägga en krona för veterinärvård.Borde det ej vara tvärtemot att eftersom man ej betalat så mycket verkligen kan lägga pengar på veterinärvård mm.

#18 Kan inget annat än hålla med dig. Hemskt med sådan inställning att har det inget kosta så gör det inget om man avlivar hur som helst. Våra bondkatter är kastrerade, vaccinerade, öronmärkta och försäkrade fast dem "bara" är innekatter. =)

just nu har vi bara en katt, Zack´s Bror
fast nu bor han hos min pappa efter att de skilt sig
han är kastrerad, vaccinerad, öronmärkt och försäkrad.
han skulle åka in med han för att jag fick panik såklart och kunde inte klara pressen

+ att vi åkte in sen och allt blev bra! det fanns en liten risk för inflammation men inte blev det de inte.
Usch, man kan må illa för mindre.
Hmm. Hoppas allt går väl i framtiden. Förstår inte hur TS hunnit med att äga 17 katter. Jag är 28 år och har bara haft 5 st totalt. Nu har jag 2 st.
Håller med #22. Tycker synd om katten och inte er, efter vad man läst i dina inlägg.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Oj har faktiskt inga ord just nu :( blir ledsen.
Men en fråga jag se ingenstans att TS skrivit att hon har 17 katter. jag ser att någon frågat har du 17 katter? men den frågan verkar komma ur det blå eller har jag missat nåt. Har läst flera gånger nu men hittar inte vart det står att hon har 17 katter. Nån som kan förklara?
#25 hon har skrivit på sin sida att hon har 17 katter
Ah oki då känner jag mig inte lika dum längre tack för infon
.
Men vilken hemsk historia och någonstans tänker jag att detta måste ju bara vara ett sjukt skämt. Någon som driver med alla kattälskare härinne för att få igång folk. Jag kan inte tro att det går till såhär på riktigt. . . .