Magvärk?
Hej!
Min hankatt har idag visat symptom på vad jag tror är magont.
Han är stundtals normal, men ibland står han bara och ser illamående ut.. Han är normalt i lådan, och äter ett foder som han inte haft problem av innan..
Hårboll ser det inte ut att vara.. han är dessutom nerrakad och tvättar inte direkt de andra katterna..
Jag får inte tag på min veterinär, och ska strax ringa min lokala.
Jag undrar om någon har några andra ideer på vad det kan vara..?
Eller tips på hur man kan hjälpa honom lite på traven..

Även mina kan bli dåliga i magen ibland, precis som vi. Men hänger det kvar länge så skall man ju kolla upp det. Har en hemma just nu med en maginfektion som han fick efter kräksjukan. Han har fått pencillin och mår nu mycket bättre. Men jag har även gett honom ett nytt medel som finns nu; FortiFlora. Det är ett medel man skall ge katten när den är dålig i magen. Massa bra bakterier i och sådant. Borde finnas att köpa i en bra djuraffär eller hos vetten. Företaget som gör det är purina. Hoppas din kille blir bättre i maggen.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#1 Tack så mycket! Ja, det verkar inte alls vara allvarligt så.. Bara lite kramper.. Får se om han är lös ikväll, eller under dagen.. För nattens lådlämningar var normala.. Okej, ska kolla på det där!
Ringt 3 st vet. men ingen svarar..
Blir det värre får man ringa akuten eller något, men nu ligger han och spinner i solen så det verkar vara okej, för tillfället 
Hur ser han ut när han är illamående 
#3 Ja men apatisk.. sitter och vaggar, tom i blicken.. Som en annan