Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2319 ggr
contrast
0

Ensam katt

Min rumskompis har precis flyttat iväg med sin katt, så nu är min kisse ensamkatt, hon var ensam hos sin förra ägare och knöt väl aldrig riktigt an till min kompis katt, de busade(ganska hårt, men oftast var det inte bråk) med den andra katten men de låg aldrig och gosade tillsammans eller något sånt, jag pluggar och är borta ungefär 4-5 timmar om dagen men då är min sambo nästan alltid hemma, sen är jag hemma när han är på jobbet

så jag antar att min fråga är, kommer katten fara illa av att inte ha någon att puckla på och jaga runt hela dagarna? ;) nej men .. jag är på G nu att skaffa galet mycket underhållning till henne, mer klättersaker och leksaker osv, funderar även på att börja koppelträna henne så att hon kan få gå ut någon gång om dagen

så låter detta okej, eller måste jag skaffa en kompis till henne, för det vill inte sambon, men jag vill ju inte att katten ska må dåligt :/

Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten

Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs

Jourhemmet
0

Se om det verkar som hon blir deppig. Själv är jag av den inställningen att katter ALLTID ska ha en kattkompis. Men som du skrev så är hon inte van vid kompis. Hur gammal är hon?

Börjar du koppelträna så kan du få problem med att katten vill ut i tid och otid, det får du ta med i beräkningen. En katt som är inne lider inte av det. Jag har alltid huset fullt med jourkatter och alla är födda utomhus, ingen får vara ute och protesterar aldrig mot det.