Tillfällig diarré
Min dam här hemma har blivit jättelös i magen, det började i förra veckan när vi bodde hemma hos mamma över julen, stress antagligen, hon har blivit sån tidigare när vi har varit där men då har hon alltid blivit bra någon dag efter att vi har kommit hem. Nu har vi varit hemma i 3 dagar och hon är fortfarande lös och springer på lådan hela tiden, då menar jag ca 30 gånger eller något liknande från det att jag kommer hem från jobbet tills jag går och lägger mig. För det mesta kommer det inget eller bara väldigt lite som ser ut att bara vara urin.
Har dessutom en PeeWee låda, inte kul när katten har diarré.. Finns det något man kan ge tillfälligt? Typ som när vi kan ta imodium eller liknande mot tillfällig diarré.
Vi håller på att packa inför flytt så det kan vara därför det fortsätter för att hon blir stressad även här hemma och i så fall lär det sitta i och det är ju absolut inte bra för henne. Några tips?
Det finns en jättebra medicin hos en del veterinärer som lugnar magen, tyvärr har jag glömt namnet. Receptfritt.
Ok, om du inte misstänker nåt annat så ta till det vanliga knepet.
Dag 1. INGEN mat alls, bara vatten eller kallt te att dricka, gärna med lite druvsocker i.
Dag 2. Samma dricka, men nu kan du ge kisse morotspure, antingen hemkokt eller färdigköpt(barnmatsburkar)
Dag 3. Samma dricka, morotspure med lite rå köttfärs.
Sen fortsätter du dag 4-7 med alltmer köttfärs och minskar på moroten och efter en vecka så smyger du in den vanliga maten.
Det allra viktigaste är ju att tarmen får vila just nu och det får den om kisse inte får mat. OBS!!! allt detta är bara att rekommendera om du märker förbättring hela tiden.Annnars är det bäst att rådgöra med vet.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....