Katter i bilen
I jul ska mina två kattsystrar 7år gamla, få följa med mig på jullov.Tidigare hade jag en stor bur som de fick plats i båda två men de gillar inte riktigt att vara så nära inpå varandra så nu har de varsin bur.
Fråan är nu bara om jag ska ha dem så att de ser varandra, eller om jag ska täcka över deras burar. Tidigare när vi har åkt bil så verkar den ena bli lite stressad av att se allt som händer utanför bilen, och jamar konstant.
Vad tror ni är bäst? Hur gör ni?
Jag hade inte täckt över så att dom inte kan se varandra i alla fall. Jag har en jättestor bur som två katter får dela på. Sen har jag en lite mindre som en katt får sitta i. Han blir lite tetig när han blir rastlös så ingen vill åka med honom.. :) Åker jag längre stäckor får alla tre varsin bur.
Men det kan nog vara en trygghet för dina katter om de kan se varandra.
Okej, tack. Då ställer jag de brevid varandra utan nåt över. Brukar du ha dem i fram hos dig eller i baksätet? Båda får nog inte plats i fram i själva sätet men jag funderar på om den oroliga kan stå på govet så hon inte ser ut, och den andra i sätet. Så att de ser mig liksom, tänker att de kanske tycker det är skönt? Eller är det bättre att ha båda bredvid varandra i bak?
Vi ska åka i ungefär 1 och en halv timme.
Jag åker alltid men mina bältade efter en kompis krockade o hennes var
bältade o klarade sig. Jag sätter buren i baksätet o försöker få dit bältet runt
omkring på något vis för jag har en hård bur. Jag har läst att de ska sitta i
mitten bak så om man krockar kan man ev öppna någon dörr bak iaf.
#2 Jag skulle haft dom i baksätet båda två. Är någon av dom extra orolig kan ju den katten sitta snett bakom dig så hon ser dig. Och sen kan du ju prata lite med dom ibland så dom hör att du är med. Lycka till med resan!
Feliway är oxå en bra grej att spraya i buren nån halvtimme innan avfärd.