Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3285 ggr
Kakarikos
0

Skogisbebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 3st skogisbebisar till salu :)

Vad tycker ni om dom?

MVH Susanna

Först ut hona nr 1 som heter Fairydust

Kakarikos
0

Hona nr 2 som heter Viva La Juicy

Kakarikos
0

och så hanen Nightflight

Vilken tycker ni bäst om?

Rosenlind
0

Bland det ljuvligaste jag har sett Glad Farligt sötaKyss Du borde ha satt ut varnings text för söta katterFlört Jag tycker alla tre är helt bedårande. Blir riktigt sugen på att skaffa mig en till.

Kakarikos
0

#3 ja du dom är lika underbara som de ser ut.

detta är vår 6e kull och denna är helt ljuvlig!

riktiga knäkatter, redan!

de kelar och spinner och är helt underbara!

De är alla 3 till salu till rätt hem :)

Så det är bara att höra av dig om du är sugen på en till *smile*

Rosenlind
0

Jag velar hit och dit med att skaffa en till katt. Försöker övertala min man att vi kanske skulle ha en till. Han är mer tveksam till det än vad jag är. Tror att vår katt Bobbie skulle tycka det vore roligt med en kompis. Han blev ett år i Oktober.

LeS-
0

tycker alla tre är dundersöta men killen föll jag mest för!

Hur är norska skogkatter i temperamentet? Har hört att de för det mesta inte är knäkatter?

Men jag vet inte, hade varit lite kul att veta mer om dom!

Grattis till så fina bebisar förresten!

Signe-Jonna
0

#6 Inte knäkatter? Mina älskar att ligga i knät och blir gärna runtburna dagarna i ända! Kyss

[Malin]
0

Verkligen farligt söta :) Nightflight är min favorit :D

Kakarikos
0

tack alla!

#6 jag måste säga att detta är den mest fantastiska ras man kan tänka sig, utan att ta i..

vi velade lite i början. provade lite olika raser i o med vi var osäkra på vilka vi skulle ha. det finns ju så många olika raser.

vi har testat bengal, sphynx och birma, och jag kan säga att de kan slänga sig i väggen jämfört med en skogis. Jag tycker den e fantastisk

och ja det är en riktigt knäkatt ras :)

De följer sin ägare hela tiden utan att vara jobbig. De vi har nu spec hanarna är fruktansvärt kelna. man får nästan slänga väck dom lite då o då för de kelar så mycket haha. men som sagt underbar ras som jag varmt kan rekommendera.

De är väldigt lugna och har sina egna platser. De är framåt när det kommer nya människor. MIna hanar går o lägger sig i främlingars knän, de hinner inte komma innanför dörren haha

De är perfekta när man har barn. tåliga och snälla :) som sagt en perfekt ras i mina ögon :)

#5 jag själv tycker det e lite synd när man har bara en katt. om inte katten själv tycker bäst om att vara själv då. så jag kan rekommendera dig att övertala din man haha Ni är hemskt välkomna att komma och titta i allafall :D

LeS-
0

#9 ok, så du har testat sphynx?

Jag har funderat ett tag på att skaffa en sphynx till sällskap…får jag fråga vad du inte gillade hos dom?

Kakarikos
0

#10 Den sphyxen jag testade va väldigt gapig gick och skrek precis hela tiden och det va inte så populärt när man bodde i lägenhet så de kan vara extremt pratiga.

men jag har faktiskt en vän och hennes sambo som har två st sphynxar och de är jätte goa och mysiga så det gäller nog att man har lite tur när man letar katt så e det ju med alla raser.

Men mest att jag inte gillade spynxen va att den mobbade ut våra skogisar trots att det va den som va annorlunda så i vår familj passade inte en sphynx. annars va den väldigt go och mysig mot oss :)

[Forest]
0

Underbart fina måste jag säga :) Den jag tyckte var sötas var lilla tjejen på bild 2 ser ju bara för söt ut :) Får man fråga vad du har för hemsida?  kan man spana in lite Flört

Kakarikos
0

# tackar :)

www.kakarikos.se är min hemsida :)

den lilal tjejen e helt ljuvlig :)

AgnetaB
0

#11 vad tyckte du om bengal då?

De är ju så fina o den enda opälsade ras jag skulle kunna tänka mig, för gillar päls.

Har hört att de är väldigt klättriga/aktiva o en jag pratade med som hade haft

avrådde mig då de var tvungna att ge bort sina då de hade sönder väggen

bla. Han hade hört flera som hade problem. Inte ens  de andra katterna av

annan ras orkade med dem.

lillmymlan
0

Släng mig i väggen… så himla fina allesammans Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Kakarikos
0

#15 tusen tack :) de är underbara!

#14 Bengalen va fantastiskt fin och mysig

men direkt när jag fick hem den, dvs när den va en 12-13 veckor då började den kissa inne direkt. så det har säkert med det vilda beteendet att göra

att de ligger kvar ännu hos vissa katter.

den va väldigt aktiv ja.. mycket klättrande och busande hehe, synd för väldigt vackra e dom ju. nu e det inte säkert alla e såna här. men den vi testade va iaf så.. tyvärr trots de va en hona kissade den ner hela vår säng och vår lägenhet.. :(