Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1001 ggr
DD85
0

"vinter"/utebilder på katter.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa! Tänkte att vi skulle få tillfälle att posta "ute/natur" bilder på våra katter. Vi är regelbundet ute jag och min huskatt Hobbe, men uppskattar inte riktigt årstiden. Varför utebilder undrar ni? Jag tycker själv att färgerna och "livet" i katten blir ett annat, sen så skulle det va kul om ni kunde skriva en rad eller två om de äventyr som ni nu varit på. 

Det är ju ett äventyr att gå ut med en katt, helt annat än med en hund. Man går och går men det är efter ett smygande och alert väsen man tar sig fram. Hobbe och jag brukar gå våran "runda" genom skog och på stigar, över stockar och stenar. När vi så möter en hund (för det är bara en fråga om när=) så beror det helt på storleken vilken reaktion som efterföljs, ju större hund desto mindre blir Hobbe. Det här med andra katter är något helt annat, Hobbe blir som en boxare i sin attityd och ska helst "spatsera" ifrån dessa med svansen i vädret efter en kort hälsning där han gör klart i att han är en tuffing.

Jenna-Gun
0

Hehe vi har ingen vinter här än:) Bor i Jämtland.

Svårt ta vinterbilder utan den.

Här är ju gräsmattorna gröna.

Fast detbrukar inte vara så, normalt.

Jenna

PS har en sedan i fjol.

DD85
0

Jo det var därför jag "safade" med /utebilder. Funderade först att ha "" på vinter eftersom det här i Närke inte heller är mycket till vinter än. Vad har du för berättelse runt den bilden? Den är fin, vad är det för katter?

Men så till min bild, för även en tuffing behöver vårda tassarna ibland.

Sol-Mone
0

Våra kissar älskar att gå på promenad. Detta är Zizze som dessutom älskar snö.

Murre_Uddiz
0

Här är Murre =) han är utekatt, så vi går inte med honom i koppel. Men vi brukar ändå vara ute med honom. Han älskar att leka "springa iväg o gömma sig m m" med mig hahha. Min ääälskling  <3

DD85
0

Jo det är härligt att vara ute med katten, hemma på landet är det katten Selma som hänger med överallt.

Vi får se hur vädret ser ut imorgon, kanske blir det en promenad i "vinterlandskapet". Idag har Hobbe varit ganska lugn, köpte en fjädervippa igår och han kan inte få nog av den. Han är å rolig min katt.

Mvh Daniel

EddaM
0

#5: Fjärder vippor är högt uppskattat hos mig oxå=) Jätte fina bilder på era katter=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Jenna-Gun
0

Det är Cirri vår norska skogkatt och vår huskatt Sara.

De gillar att jaga varandra på snön (skaren)

Sara går ju lätt på skaren medan Cirri

är mycket tyngre så skaren brister i bland.

På bilden är det grannens vedförråd som syns bl a

Men de gillar att vara ute  i snön.

Vi bor på landet.

Jenna

ruzsza
0

Vilka fina bilder. Man njuter.

Pia
0

Och här har en liten alien landat i tuijan en vinter för nårga år sedan -

Knut uppskattade att klättra i den som liten, sommar som vinter. Uppskattades inte lika mycket av matte… Tuijan var gammal och rätt skruttig så den sågades ner efter ett tag. Den skulle inte heller ha hållit för Knuts tyngd idag…:) Numera skrotar han mest runt i buskarna och rusar över gräsmattan i vår lilla täppa, sommar som vinter.

[Quellii]
0

Vad roligt ^^ Här kommer en bildpå min lilla Nissan ute på upptäcksfärd i snön ^^

ronjo
0

Här är vår Maine Coon, Sybo's Capone, i snön förra vintern.

DD85
0

Jättefina bilder! Idag har det varit fullfart och det tog inte mer än 3 min efter jag kom hem så hade Hobbe Bobban ner en lampa som gick i tusen bitar! Jahapp tänkte jag, man skulle ju ändå städa och fram med damsugaren och moppen å trasan och 3 svettiga timmar senare är lägenheten städad. Hobbe var inte lika glad över städningen utan sprang omkring och försökte undvika mig så gott det gick..  Har inte varit ute med Hobbe sen bilderna togs men här har det varavats med regn och blåst varje dag och varken Hobbe eller jag gillar det vädret.

Här är en bild ifrån sist

Murre_Uddiz
0

Måste bara säga att guud vad fina bilder alla har! :)

Pia
0

Håller med dig, Murre!

DD85
0

Hej hej ny dag nya äventyr. Jag hade ett smärtsamt äventyr igår och kan numera titluera mig klantigast i lägenheten! Jag skulle upp och kontrollera kattställningen i taket och ställde mig på data stolen, stolen viker sig och jag slår i databordet och gör illa nacken. Jag bara lägger mig på sängen å skrattar i smärta och Hobbe har för länge sedan som ett skott tagit sig ifrån olycksplatsen. Hobbe och jag, vi är inte de smidigaste ungkarlarna i världen. 

Här kommer en bild på hobbe när han visar sin långa svans.

Veduran
0

Oj, tur det gick bra ändå DD85. Måste bara få säga att han är så himla tjusig din Hobbe :)

EddaM
0

Hobbe har en så vacker silver tabby teckning tycker jag=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

DD85
0

Hobbe tackar och bockar! Han är så noga med sin päls, brukar gå helt upp i sin pälsvård å slutar bara när han blir andfådd;P. Det är kul att ni gillar Hobbe för han var kullens "fuling" men har utvecklats bra, han är ju inte lika lurvig å stor som sina syskon men har något alldeles extra tycker jag. Hoppas att även andra publicerar lite "ute/vinter" bilder på sina katter, mina är snart slut.

Här spanar Hobbe på omgivningen.

DD85
0

God dag och snart god jul! Tiden går så fruktansvärt fort.. Idag har jag och Hobbe tagit det lugnt.. Ni tror nog att alla har fullt upp så här strax innan jul. Här kommer iallafall ett till bidrag och jag hoppas att det snart droppas en bild ifrån någon annan.

Goodspeed!/Hobbe o Husse

Alicia
0

Här en bild på pissenisse eller Cesar som han heter:P Fast icke i snön…

Margona
0

Här en bild på min S*Frostvikens Amadeus när han klättrade i trädet för någon dag sedan.

Margona
0

Här min skogis Smeagol ute på promenad.

KickanW
0

Fin bild från sidan.

KickanW
0

Jörgen är lite arg på snöret.

KickanW
0

Jörgen är inte rädd för snö.