Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3753 ggr
Cazzos
0

Konstant gubbsnack

Min gamla gubbe här hemma jamar väldigt ofta. Och ganska irriterande.

Han går runt och jamar när han inte fått mat. Sen jamar han efter maten. Har redan frågat forumet om varför han jamar efter maten lite sisådär konstigt och jag fick ett svar att han vill berätta att "det finns kvar mat i skålen" eller bara "tack för maten".

Jag gillar när katterna talar TILL DIG men när de går runt i hemmet och jamar till ingenting, då är det ganska jobbigt.

Jag har lärt honom att jama om han vill dricka vatten ur kranen.

Vad gör ni åt era katters konstana jamande? Bryr ni er inte eller gör ni något för att de ska sluta?

Jag brukar säga "Schh!!!", han blir tyst i 2 minuter sen fortsätter han.

Men det är inte VARJE dag som han håller på o jamar hela dagarna.

Jourhemmet
0

Något kanske är fel, uttråkad skulle jag gissa.

Cazzos
0

#1 Ja det kanske han är. Han är iofs den enda katten i hushållet.

donnacorleone
0

Min katt är utekatt, och när det regnar och han inte vill/kan gå ut går han runt och jamar sådär. Uttråkning/frustraton i hans fall alltså.

Man lär ju sig sin katts språk, deras olika jam. Jag funderar på om din kisses jamande uppstått nyligen eller om han alltid varit sån? Är det det förstnämnda så kan du kanske nysta i hur det började/om något är fel/han har ont. Om han alltid snackat så mycket så är det kanske bara hans personlighet?

Förstår att det är irriterande med ett ständigt jamande!

Josefa
0

Tror att han kanske börjar bli lite senil.

Busangardens
0

Försämrad hörsel kanske?

Cazzos
0

#4 Han är 17 år så det borde han säkert bli..

#5 Jag vet inte. Har inte testat hans hörsel på något sätt.

Dagg
0

Min misting är en riktigt pratkvarn, hon blir ett år nu i december. Hon vill ha uppmärksamhet heeeeeela tiden och har många olika läten som betyder olika saker. Men hon pratar gärna när hon vill ha mat, när hon vill bli kliad, när hon vill busa etc. För min del får hon dock gärna prata på då det är hennes personlighet.

Du kanske bör prata med en veterinär, eller besöka en veterinär så att han inte har ont, eller iaf höra vad veterinären tror att det kan vara. Det kan förövrigt inte vara något han vill berätta för dig? Typ att lådan är för smutsig eller så?

Cazzos
0

#7 Jo jag bruar gå runt och titta i lådan, i matskålen och sånt när han håller på men det är inget fel med platserna.

Han har hållt på så ett tag i sitt liv men det irriterar mig bara. Obestämd

IceJossan
0

Gubben din kan ju börja bli lite senildement, och därmet liksom tappar bort sig/kommer av sig ibland, och går och babblar då "för säkerhets skull", för att hålla koll.

Dagg
0

Öronproppar är ju ganska bra då Flört

Men prata med en veterinär, eller skicka ett mail och rådfråga dem Glad

blondifire
0

skulle oxå tro att han börjar bli senil o glömt att han fått mat/ätit o därför vill påminna dig..

S*Winsnes Wilda

Destany
0

känner igen det där med jamande katter.. det e så irriterande ibland.. zorro går oxå runt o jamar 24 timmar om dygnet o har alltid gjort.. jag brukar ignorera zorro  men inte fasen hjälper det..

din katt har ju en hög ålder så det kan ju vara som några andra oxå skrivit att han börjar bli dement..eller så har han bara otroligt mycket kvar att berätta för dig Flört

Hawknestgrove
0

haha en till som har en pratkvarn… men arne här är en  gnällpelle om man ignorerar hans prat. DET är irriterande. Om man inte bums gör som han vill, dvs följer med på toa och tänder lyset, eller ger mat, elelr öppnar fönstret ut till rastgården så  gnäller han… som om han hade ont.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cazzos
0

#9 Ja, det börjar han nog bli. Men nedsatt syn har jag inte märkt av ännu. Jag känner honom för väl Tungan ute

#10 Vad ska jag fråga veterinären?

#12 Ja, han vill säkert berätta om hans liv som gamla människor brukar göra Flört

Hawknestgrove
0

lille vännen älska honm för den han är.. det är  ju hur ogärna du än vill, inte så lång tid kvar för en så  gammal kisse. så låt han snacka på……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cazzos
0

#15 Jo, jag vet Glad

Brukar prata tillbaka till honom ibland. Men då vill han inte fortsätta. Ha ha.