Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1982 ggr
jullan92
0

letar en kattkompis!

Min lilla kattflicka vill så gärna ha en kompis och hon undrar om någon har en sån åt henne?Glad

Vi vill gärna ha en långhårig misse,inget krav dock! huskatt då vi inte har råd att betala mer än 2000 för en misse :)

Tasspuls
0

Kanske är lättast för dig att titta på blocket eller ett katthem så du hittar en kisse i närheten :)

jullan92
0

det är jättelite utlagt på blocket , jättedåligt :(

Tasspuls
0

Aj då. Har du inga katthem i närheten heller? Var bor du?

jullan92
0

bor i sundsvall, har kollat runt på massa djurhem. Vill ju ha någon i hennes ålder så det inte blir en gammal katt, för då har hon ju ingen att leka med ändå liksom..

tuska
0

På blocket är inte kattungarna vaccinerad, säljes endast avmaskade säjs det, Det räcker inte för din del när du har en kisse sen tidigare. Visst finns det färdiga kattungar på något katthem.   Eller varför inte en unge från hittekatter iFokus, Gå in på den sidan och kolla, det finns kattmammor som är i jourhem med ungar.

[Emma--]
0

Har du vaccinerat din katt nu då? Om inte, så är det ju något du bör göra innan du skaffar ännu en katt. 

Men spana annars med katthemmen, det kan finnas yngre katter även där.

jullan92
0

jodå hon är vaccinerad!

MajaBack
0

Jag skulle också varm rekommendera katthem. Då får du en katt som dels verkligen behöver ett hem, som inte uppmuntrar avel med huskatter och som framför allt har en pålitlig försäljare. Tycker att det kändes väldigt tryggt att köpa från katthem, man kan vara säker på att katten är kollad och vaccinerad som den ska och att det finns kunniga människor i bakgrunden att fråga om det blir problem.

Har du skrivit på hittekatter.ifokus? Där finns det säkert någon som har koll på en katt som stämmer med det du vill ha.

MajaBack
0

Jag läste slarvigt, det var ju redan tipsat om hittekatter.ifokus. Förlåt för det. Kul för din kisse att få en kompis iaf :)

Tasspuls
0

#5 Det finns faktiskt några som vaccinerar kattungar på blocket, kanske 1/20 men iaf så finns det.

#4 Har just kollat lite snabbt på annonserna i sundsvall och du har rätt, jag skulle inte heller ha velat köpa någon kattunge som är på annons nu, eftersom ingen verksar vara vaccinerad. Däremot tycker jag att det fanns flera söta små lurvbollar :) Du kan ju höra med nuvarande ägarna om de kan tänka sig att vaccinera en kattunge som du är intresserad av och att du kan köpa den+betala vaccineringen och sedan hämta kattungen om några veckor?

Jourhemmet
0

Hurra Skrattande

Svartasilverskon
0

kolla på eniro och tigerharen oxå!

Cazzos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns en långhårig hankatt på Södertälje Katthem, cirka 5 år gammal, Måns heter han, som är redo för omplacering.

Om du bor i närheten så kan du skicka en intresseanmälan på deras hemsida :)

Det kostar 1 100 kr att adoptera/köpa en vuxen katt på Södertälje Katthem. Mixade åldrar kan ses på hemsidan om hur mycket det kostar.

(Egenfotad bild idag) -->

Jourhemmet
0

Hon bor i Sundsvall?

Jourhemmet
0

Självklart ska du köpa en katt från ett katthem/kattförening och hjälpa en hemlös kisse Glad

Cazzos
0

#14 Jaha. Om hon har möjlighet så kan hon åka bil dit.. men det kanske blir för krångligt eftersom att katthemmet gör hembesök osv.

TS: Finns det inga katthem i din kommun?

jullan92
0

#13,16Lite överdrivet att åka till södertälje kanske? Och har redan skrivit att jag kollat på massa katthem

#15. Jo jag ska hålla koll tills de får in några ungar på katthemmen, ska be att dom hör av sig när dom får in kullar osv :)

HannaVastervik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Transport brukar ju gå att ordna, lite svårare från katthem än från privatperson kanske. Men brukar ju fungera ganska bra med transport sidan här på iFokus! =) Jag har  kattungar i stödhem just nu som behöver egna hem.

http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b3465430-9477-44f5-93d7-d93c6e698e44&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

#87 och #88.

Lycka till! =)