Quick fit muzzle?
Oj ser lite läskig ut då den också täcker ögonen. En sådan har jag aldrig sett men den kanske är bra om man måste göra något med katten som den ej gillar. De brukas ju lägga något över ögonen på tex vilda djur när de ska hanteras o då blir de lugnare.
Mvh
Agneta
den är ju från usa så ja vet inte.
Men får man ens ta in en sån här i sverige?? ja gillar den inte..

Såna där finns hos många veterinärer.Bättre att sätta på katten den än att behöva droga katten.
Stolt ägare till tre La permer
jaså?? aldrig sett de på men vet i alla fall…å ja gillar de inte, finns bättre saker å göra enligt mig.
min katt fick ha på sig något liknande hos veterinären när dom skulle ta blodprov på henne.
#4 Vad skulle man annars kunna göra?
Lite synd att den täcker ögonen, t.ex. om man ska bada katten pga pest (löss osv) så kommer den ju bara bli rädd över vad som ska hända när den inte kan se nåt…
Vad ska du använda den till? När hade du tänkt dig att använda den menar jag?
6 om du menar mig så tänker ja verkligen inte skaffa en sån!, undra bara mer om nån har en sån å använder å va ni tycker..=)
#7 Jaha! xD
Jag skulle nog aldrig använda en munkorg på min(a) katt(er), man får ju lära sin katt att hålla sig lugn under kloklippning, pest-bad och sådant 
Har man nånsin behövt klippa klorna på en katt som får panik av att bli fasthållen tycker man nog att detta är en bra uppfinning. Att katten inte ser kan faktiskt verka lugnande på den - "syns inte, finns inte".
Jag har lindat in katt i en filt för kloklippning, och det hjälpte massor. Dels kunde kan inte riva och bitas längre, och han lät sig kloklippas om än under morrande protest.
Vänliga hälsningar
Cindy
9en filt tycker jae så mkt bättre en en sådan sak som denna… fär en filt sitter inte fast på huvudet samma sett som denna juh..
#10 En filt funkar ju dock inte om man måste bada katten eller så… :/ Jag förstår om man använder en sådan hos veterinären för vettens egen säkerhet. Kattbett är farligt.