Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1982 ggr
Imasy
0

Gestrica kattklubb?

Kikade in på Sveraks sida över kommande utställningar, och såg att Gestrica kattklubb ska ha en utställning i början av mars nästa år.

Är det någon som varit på någon av denna klubbs utställningar?

tuska
0

jepp  det funkar bra, har varit där några gånger

Imasy
0

Ja det hade varit roligt att komma iväg. Är lite drygt ett år sedan jag ställde sist.

tuska
0

Har anmält till Göteborg 2 dagar och S-holm 1 dag, det blir i dec, lite jobbigt för katten men det är utställningarna hon behöver om hon skulle ha någon möjlighet på JW titeln hon har 3 BIS  och jag tror på katta hon har ett litet spec utsende,

Imasy
0

haha, själv har jag ju bara "ful-katter", så jag behöver inte flänga hit och dit för de där tjusiga titlarna ;)

tuska
0

Det är första gången jag har en tjusig katt boende här, har fått en snygging tidigare som fodervärden har. Men de där "fulkatterna"  =) är det inga srörre fel på de är härliga och fina i våra ögon ellerhur ?

Det värsta jag vet är de där långa utställningsdagarna speciellt om inte kroppen håller, men nu har de börjat med att blir inte katten NOM. får man åka hem. Jättebra, så va det i Borlänge nu.

AgnetaB
0

Håller med om dessa låånga dagar. Helt enormt  jobbigt. Tappar sugen helt o

jag är ändå rätt entusiastisk.

Sedan vill jag åka till lite olika ställen så det kanske kommer lite olika

katter/människor o då blir det ännu längre med tid för jag kanske åker

längre bort.

Tycker alla utställningar skulle ha det systemet med att går man ej vidare får

man åka hem. Framför allt tycker jag det skulle vara skönt för katterna.Det är

ju faktiskt deras bästa som går först. Gillar ej att kattungar ska vara där hela

dagen.

Jag förstår att det är tråkigt för besökarna men på hästutställning så åker

man hem när man vill. Det är ju beökare där med , varför skulle det vara

skillnad. Jo det ska vara att det är inträde med katter men hur funkar det

med hund då?

Mvh

Agneta

Imasy
0

Jag tror jag har betalt en liten slant i inträde, men vet ej om man får åka hem när man vill.

Tasspuls
0

#7 Kan man ställa huskatter?

tuska
0

#8  Man brukar få ställa huskatten.  Inbjudan har inte kommit ut ännu på Gestrica.

Läs på hos SVERAK vad du måste tänka på när huskatten ska ställas.

Imazy om jag ska dit kan du åka med mej, jag har ju vägarna förbi dej. Kanske kanske "finkatta" är dräktig då. så jag har då ingen att ställa, men det är ju länge till dess.

AgnetaB
0

#7 Du menar med hund?

mvh

Agneta

Imasy
0

Japp, jag menar hundutställning nu ;)