Han kommer inte!
Hej,
Min katt Tiger brukar vara inne och ute men mest ute. Igår kom han inte hem och inte idag heller,Jag såg honom igår kväll när det var jättekallt ute. han satt på våra grannars gård. Och när jag ropa på han kom han inte. trots att han älskar att vara inne. han bara satt där jag gick fram till han och klappa han men han brydde sig inte. Varför kommer han inte hem? Han är på grannarnas gård hela tiden.
Är han kastrerad? Om inte så kastrera honom på en gång. Okastrerade katter kan dra iväg på långa vandringar efter en hona.
Är du säker på att han vet vart hans hem är?`Alltså jag menar om grannen också matar honom så kan han ju bli förvirrad över vart han hör hemma och därför inte kommer in?
Katter är outgrundliga. Det har varit och är en mycket gott sorkår så katterna hittar mat själva. När en katt ignorerar sin ägare kan det vara jakt på gång.
Häromdagen kom en av mina pensionärer, 14-åriga Murre, hem efter att ha varit borta i tre månader. Jag har många många gånger varit och ropat på honom sedan midsommar men inte sett till någon katt men i söndags kom han in genom kattluckan. Nu är han innekatt tills vidare. Murres mamma var borta i två månader i sommar.
När du ser katten och kan ta honom så bär då hem honom och ge honom något gott att äta.
Katter bryr sig inte om lantmäteriets gränser utan har sina egna.
Okastrerade/steriliserade katter har en tendens att vandra iväg på friarstråt. Om din katt inte är kastrerad tycker jag att du bör göra det så snart som möjligt. Risken är stor att det blir oönskade kattungar som ingen tar hand om :-(
Vi försöker verkligen höja kattens status, och ett sätt att göra det är att se till att de inte förökar sig hejvilt.
Annars kanske det är så att grannen har godare mat och ger den mer uppmärksamhet? 

Han är inte kastrerad men vi ska boka tid (:
Jättebra
då kommer han inte ge sig ut på vandring så fort en hona i närheten löper, och ev hamna i blodiga bråk med andra hankatter (och behöva dyr veterinärvård).
ja det är nummer 1 att den blir kastrerad, annasrs så kommer han att försvinna igen….Håll kisse inne tills du har tid hos vet.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....