Torra trampdynor
Min Knytte undvek att stödja på ena tassen igårkväll. När jag tittade på tassen såg jag att hon var torr på trampdynan. Alla tassarna är torra, och på den hon undviker att stödja på ser det ut som att en liten hudflik fallit av, så att det är lite rött.
Jag minns att jag har läst att det kan vara bra att smörja trampdynorna såhär på hösten, men med vad?
Det finns bra "trampdynekrämer" i zooaffärerna. Iaf på arken där jag brukar handla.

#2: Jag tror inte det, men har också funderat på om hon kan ha gjort illa sig på något sätt. Hon verkar besvärad av tassen idag också, men lite mindre. Kattsanden är densamma, vet inte vad det kan vara.
Tänker att jag borde kunna smörja när hon just gått på lådan, men kanske oavsett inte ska kleta något nu när hon har som ett sår.
Är det alla tassarna som är drabbade. ?
Min katt låg inne på toa på en hylla där det fanns ett lysrör, Lampan var tänd och hon fick brännskador.
Fundera på om hon varit på något som är hett.

Alla är torrare än de brukar, men bara en som har ett sår. Jag har letat runt i lägenheten efter varma saker, men kommer inte på vad det skulle ha varit. Om det skulle vara en liten brännskada, finns det några knep för att hjälpa henne då?
Har du bytt någon matta på golvet som katten är hyperkänlig för ? Nu kan jag inte komma på mera orsaker till torra tassar och ett sår
Brännskadade tassar har mina katter haft och det har läkt av sej själv. det har läkt på några dagar när det blivit sårigt. Kolla bara så det inte blir infektion.
När katten blev brännskadad av lysröret visste jag inte ett dugg vad som hadde hänt och drog till veterinären som ordinerade en svamp och kortison salva, det va ju inte kanske det lämpligaste, men det läkte och huden på benen blev torr och skrynklig och jag fick smörja med aloeVera, det är väl det bästa medlet att smöja torra trampdynor med, tycker jag.

Tack för många bra förslag och för tipsen, jag ska fortsätta fundera.