Sköldpaddsfärgade
vilka sötisar du har :) #0
skickar väl en på min padda. Har "bara" 1 =)

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#1 - tack : ) .. din va extremt vacker : )
Allas är ju super gulliga : )
#2 - :O då hoppas vi på massor med bilder ;)
Sally försvann från oss för drygt 4 månader sedan. Är/var blandning huskatt/skogkatt.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
#8 vad snygg hon är :) egen uppfödd eller?

#8 Nej hon kommer från ett katteri som heter Tidlösa´s. Hon skulle bli en av mina avelshonor men tyvärr så har hennes bröstben utvecklats onormat så hon blev nyss kastrat. Hon kastrerades med flanksnitt, en metod som jag varmt kan rekommendera.
Min "huligan" Vimsan som snart är två år.

oooh äääälskar ; ) .. Sköldpaddor är vackra :)
En padda bor det här! S*Jackson's Fina heter hon, eller Aurora som vi kallar henne till vardags.

Susanna

#15 - Beautiful ; )
#16 - Woow ; ) .. jag lånar mer än gärna henne ; )
#17 - Gooosen ;)
#7 Så vacker :)
Har 3 egna paddtjejer här hemma:
Brumma, Svartsköldpaddvit exotic, ev. dräktig:)

Gucci svartsköldpadd och vit huskatt/perser
Wilma, svartskölpaddsilvertabby exotic
#20 Bara så du vet har jag varit hemligt förälskad i din brumma jätte länge. Det är den finaste exoten jag sett =) Så himla vacker!! Det kommer bli jätte söta bebbar.
Lycka till med henne =)
Hihi, Brumma har en hel fanclub inne på hittekatter.ifokus du kan ju joina dom när det är dags för fölossning;) Titta vilken vacker bild jag fick på henne för några dagar sedan:D
Fast hon är inte direkt kattungesöt längre;P
#22 hoho! Ja det förstår jag att hon har :P
Hon är jätte vacker :D
Ska absolut gå in på hittekatter och kika sen!
Många som är intresserade av en Brumma-unge?=)
Neh, inte som jag vet om iaf;) Vågar inte gå ut med att hon är /inte är dräktig ännu. Wilma var jag bombsäker på att hon var dräktig, hon gick in i vecka 5 och började i helgen höglöpa….*muttra*
Brumma parades en vecka efter Wilma och hon har inte börjat löpa ännu, trots Wilmas 5 dagars intensiva snuskigheter:P De bruakr ju dra igång alla andra honor i närheten, så det ser ju bra ut änsålänge:P
Måste bara visa egenuppfödda S*Beautybear´s Little Princess, kullsyster till min S*Beautybear´s Little Blue Angel(Noah), avelshanen här i katteriet.
#24 Nej vilken besvikelse :( Men det tar sig nog snart ska du se :P Wilma kanske vill vara "fri" ett tag till ;)
Håller tummarna för att Brumma är med bebbar. Då måste du lägga in en massa bilder på diverse forumen. Så man får se =)
#25 Ujujujuj.. En riktig drömkatt! Så fin så!

Åååh lilla vackra Brumma :)
Kan med stolthet säga att jag sett henne LIVE :)
#27 - Woow :) hur säger du hennes namn? har du nå smeknamn?

Hon kallas för Teazer, men menar jag allvar blir det hela namnet. ;)
Hur man säger namnet, svårt att förklara. Det är engelskt uttal. Om du söker på det, google, kommer det upp några youtube snuttar med sången namnet kommer från. Det är ur CATS.

#31 Jättefin! -kär-

#34 Vacker gamling :)

gud vad alla var söta här är min gammla har dött nu(gråter)jag lägger in en bild senare hittar inte den nu ok
bifogar min bebis jag hade :)
schackrutiga Molly

#39 det var då nått av det sötaste mitt öga skådat… och så väldigt fint tecknad
#39 Vilken himla häftig teckning! :)
#45 tyckte inte hon var speciellt diskret, hon har ju väldigt mkt rött fast utbrett. sett de paddor som är helt svarta med bara några röda flöckar på mage och rygg osv. :)

#38 - hehe ah det är min stödisar :) . Eller mina små hjärtgryn som inte kan hålla sams :/ … Missen med fläck på nosen kommer flytta här snart. sen är det Lyka :) .
Dom har bråkat i en vecka nu : ( . Här gosas de inte längre.

#50 - Vilket litet charmtroll : )
#46 Det har du såklart rätt i.
Men jag har alltid tänkt sköldpaddor som mer "fläckiga" medans hon är väldigt "randig". Hittar inga speciellt bra ord för att beskriva, kanske märks :)

* såg inte , såg inte *
#56 sagokattprinsessa är det enda rätta ordet för den skönheten

#56 sååååååå sööööt!
#56 Vilken skönhet! <3

# 58, 59 och 60 Tack ska ni ha! Kul att ni tyckte om henne! 

så himmla söta sköldisar alla har :)

Nä de sägs att sköldpadds färgade katter är som röhåriga kvinnor ;P .
Dvs väldigt, bitchiga i sättet och så där ;)
Här är min blåmaskade sköldpadda Celine.
/Anneli

Vi hade en liten bitchig hona en gång :) Som heter Busan!
Vi har gett bort henne till nån på landet. Hoppas hon trivs där. Busan var inte så social, man fick bara klappa henne när hon ville, man fick inte bära henne utan att hon fräste å så(Men jag fick det med tiden :P). Hon hade nog varit med om nåt hemskt innan hon kom till oss(hittekatt) Saknar henne otroligt mycket <3
Har tyvärr ingen bild i datan.
#56 .. *stirrar .. *dregglar* .. *stirrar*

#72 jag tog mig friheten att sno din bild för att ha som bakgrundsbild. urmysig!

Var så god Chimney :)

Sötnosen då :O

Min ena röda katt simons mamma är faktiskt sköldpadda,och hon fick 4 rödtabby ungar. hon hade en liiiten liiten fläck som var röd. Rätt kul ändå.

80 vilken sötnos! en liten knubbis! har tänkt köpa en såndär elementkorg till min knubbis men e rädd att han ska välta hela elementet då haha
haha ja du dom gillar såna elimentsägar här har jag fått köpa 3 st eftersom den första vart lite kö på :) så vi köpte 2 till bra tips för alla kattägare å köpa :)

men fy dig!
det är typ förbjudit att lägga ut bilder på katter som både är sköldpaddsfärgade OCH vans!
usch för dig >.<
som straff måste du nu ge mig en.
Vet ni vad, vet ni vad..i Maj/Juni kan de bli miniplattnospaddor i dubbel bemärkelse här hemma:D:D
Brumma (svartsköldpadd och vit) beräknad till den 18 Maj, bara 19 dagar kvar..*längtar*
Och Wilma (svartsköldpaddsilvertabby), "bara" på dag 30 ännu.

# 87 Ha ha, pilutta dig!
Nä, det är ju riktigt synd om dig som inte har någon padde-van. Finns inget härligare och mer intensivt än en kärleksfull padde-van! Vi har nöjet att dela vårt liv och hem med två sådana och i höstas när vi fick två kullar med totalt 13 kattungar var 7 av dem paddor, helt underbart. På fredag flyttar den näst-sista paddan, och jag är sååå sugenpå att behålla den sista trots att vi inte ska ha fler katter… 
Här är ytterligare ett foto på Çumradan's Royin-Van. Hoppas du inte blir alltför irriterad…

baah >.<
bara så du vet så sparar jag pengar tills din nästa kull =P
En paddraggis, måste ju vara min
….när jag nån gång blir rik och flyttar till hus å får mer kisseplats

#84 Tack! :) Ja, hon är bedårande. Inget paddtemperament heller. Hon är den snällaste, mildaste katt jag vet.

Min stamhona är padda närmare bestämt svartsköldpaddssilvertabby bicolour
Sen har hon ju såklart härliga paddbarn men dom får ni se på hemsidan =)

#91 Du är så välkommen att höra av dig! 
#97 Gaahh! Vilken härlig teckning/färg och vacker päls!
Här har ni hela högen varav ni i förgrunden ser MÅnsan som är grå-padda. http://www.mikasdesign.com/privat/foton/djuren/CRW_5451.jpg
Här en lite bättre bild på Månsan: http://www.mikasdesign.com/privat/foton/djuren/yahtzee_mansan.jpg
Här ser ni en bild på Månsans syster, Tessie, som faktiskt är padda men inte så utpräglat utan det syns bara på att hon har en fläck av rött i nacken och lite nyansskillnader med grått och rött och vitt. På bilden vaktar hon vår wowwe så ingen väcker honom: http://www.mikasdesign.com/privat/foton/djuren/w4.jpg
På denna bild syns det kanske tydligare att Månsans syster är paddaLigger även här och vaktar så ingen väcker wowwen: http://www.mikasdesign.com/privat/foton/djuren/w5.jpg
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

#97 - Hon må va vacker på kort, men hon är så mkt vackrare i verkligheten ; )

#101 - wooow ! :O

Jag satt och sorterade lite bilder på datorn när jag hittade ett par bilder på våra förra katter. Och jag kan inte låta bli att slänga in bilderna här. Även om jag inte har kvar katterna nu. En bild på den otroligt gosiga sköldpaddan Lilla My. Vi tog bort henne för lite drygt 1½ år sen. Saknar henne fortfarande.

fy fan vad jag hatar er >_<
kommer sno ALLA sköldisar i hela världen.
mina. mina! MINA!!

stor hög med sköldisar i soffan =D

#108 - haha… Du kommer hitta din sköldis ;) ..
Inne på hittekatter finns det ett gäng paddor som söker hem ;)

Bijou får du inte i alla fall
Hon är bara min!
Lilla Alice som jag varit fostermamma åt sedan hon och hennes bror förlorat sin mamma som blivit överkörd. De kom till mig när de var två veckor, på bilden är hon knappt tre veckor. Idag är de sju veckor.
#113, Herregud! Förbjudet att lägga in sånna söta bilder!
Hon är inte till salu möjligtvis? ;) 
åh.. henne skulle jag vilja ha jue *hjärta*
Jag har en padda, avelshonan S*Faries Jersey Girl,"Nappis"
Blåpadda med vitt
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Och så stallkatten Moster Linn-Greta som är 15 år
www.mytwiggs.com
Hur får man bilderna publicerade direkt i inlägget?
www.mytwiggs.com

Brunsköldpaddsagouti & vit… Lilla S*Shaneequas Wenonah även kallad Winnie. Våran lilla cornish-tjej på 5 månader <3
Lilla Mira, en kattunge som Lisa fick. Lisa är min lilla kisse, också en pappa men måste hitta en bild på henne innan jag kan lägga in.
Mira är en kattunge på 2,5 vecka, på bilden 2 veckor gammal. Mira föddes ensam. Efter ett par dagar fick jag nys om en familj som fått 4 kattungar, varav 2 skulle avlivas. De var bara 3 dagar äldre än Mira, så de fick flytta hit:) Nu har Lisa 3 ungar, och de växer så det knakar.
Fotade en bild på mamma Lisa och lilla Mira. Även Molly och brorsan Max är med på bilden. Max är bruntigré med vitt.
Mira tror jag är svartsköldpadda… Eller kallas det bruntigré svartsköldpadda vit?
Mamma Lisa är svartsköldpadda, vad jag fått veta här på katter.ifokus. Men hon är väldigt mycket brun? Och även röd. Hon är inget vit

#114 Minou
Näpp! Hittade henne via blocket-annons och vi tingade henne redan när hon var sex dagar, vid första besöket hos kattägaren. Att det se'n skulle gå så illa att mamman blev påkörd var sån otur men det har varit och är en sån lycka att få ta hand om så små kattungar. Både hon och hennes bror (som är rödtigrerad) ska stanna hos oss.
#118 MyTwiggs
Lägg in bilden som vanligt och publicera. Leta upp ditt inlägg, klicka på bilden som då öppnas i ett nytt fönster. Gå till Redigera i menyraden och välj Markera allt, sedan Kopiera. Välj Hantera inlägg (ditt eget inlägg), ställ markören där du vill ha bilden och Klistra in. Nu ska bilden synas i ditt inlägg. Bilden kan vara lite för stor för inlägget och då kan du ta tag i nedre högra hörnet på bilden och dra diagonalt för att få bättre storlek. Lycka till!

Vilka fina katter… jag tror att jag svimmar! 

#1 & #8 åååååh va fina! *smälter*

Glömde skriva att Aurelie & Orianne är systrar till Bijou och de bor inte hemma hos oss längre.
jag behöver inte kattnappa någon av era katter länge!!
jag har nog funnit min egna sköldis :D:D:D
#136 Tack vad glad jag blir :) du gillar inte perser möjligtvis?
Får jag bjuda på en liten paddbäbis som inte riktigt är bokningsklar ännu?
Afrodite, blåsköldpadd och vit långhårig.
och hennes korthåriga paddsyster Athena, svartsköldpaddtigre med olikfärgade framtassar

Jag har 5 sköldpaddsfärgade vuxna honkatter som söker PERMANENTA hem just nu:
först ut Katya, som funnits längst under mina "vingar". Fångades in med sina syskon (2 olika kullar) kattsnuvesjuka sommaren 2007.
Alla katter från mig är kastrerade, avmaskade, vaccinerade, idmärkta och rumsrena.

KATYA FINNS I UPPLANDS VÄSBY OCH VILL FLYTTA MED SIN TAMA LILLASYSTER

MINNIE , EJ TAM ÄN MEN NYFIKEN, FINNS I JÖNKÖPING TILLSAMMANS MED SNUFFSAN:

MAJA FINNS I UPPSALA OCH STÖDHEMMET FÅR GOSA MED HENNE NU

MINOU LEVER FORTFARABDE UTE I STURKÖKOLONIN MEN HAR STÖDHEM SOM VÄNTAR I KARLSKRONA
gå gärna in och läs om dom på www.kks.nu under Emmas katter
kolla bloggen: www.ronnebyshittekatter.blogg.se
eller maila direkt till emma@kks.nu

Oh så fina kissar :)

Paddisar är bra fina , jag samlar på dem

Nej men fy! Olagligt söta!
Man blir bra kattungesjuk när man ser såna bedårande små troll.. och skogisar som är så fina!

#184: Fast din katt är ingen sköldpadda. Utan brunmönstrad =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#185 haha, men när vi var hos veterinären med henne häromdagen sa hon "vilken söt liten sköldpaddstjej". Nybliven kattgägare och visste inte att färgen kallades så. Veterinären hade fel då;)

Ja veterinärer vet inte allt tyvärr o många av dem som inte sysslar så mycket med katter har ingen aning om vad färgerna igentligen heter. En sköldpadda har röda partier och inte svart o brunt =) Inte lätt med färger alls o helst inte som nybörjare =)
S*Luddhuvet´z
#187 Ah, fast hon har faktiskt både röda och gula partier, syns nog inte så bra påbilden bara;)

#188: Det är bara olika nyanser av brunt som hon har din lilla. Men starta gärna en egen tråd till henne o visa upp fler bilder =)
#189: Underbar perser =) Och din hittekatts fröken e med super söt=)
S*Luddhuvet´z
Sköldpaddsfärgade Bianca. Min mor hade egentligen fastnat för en svartvit, långhårig katt, men när hon kom till katthemmet föll hon för denna dam istället.
_No way! Yes way!

. Kan inte låta bli att visa min svartsköldpadds tigré, Inez