Matvanor
Hur stenhårda är ni med vad era katter får äta? Nu menar jag inte den vanliga blöt och/eller torrfodret, utan de små munsbitarna emellan :-)
Vår katt får smaka på lite olika saker men i extremt små doser. Sen får han mjölk då och då också och det är inga problem med det för hans mage.
mjölk för vår kisse med, sen får hon smaka precis som du säger, ytterst lite, och det är inte ofta.
Mina katter få aldrig några munsbitar mellan sina måltider med mig av den enkla anledningen att jag är vegan.
Har man en katt som är överviktig eller lätt gåt upp i vikt kan det ju inte bli tal o m några munsbitar och samma gäller om katten skulle ha diabetes.
Lite extra skadar väl inte iofs men det är med katter som med folk och speciellt äldre och barn: Mat mellanmålen gör att de inte är hungriga vid huvudmåltiderna.
Jag bjuder inte på någonting pga att jag inte vill riskera att hon blir jättedålig i magen av det. De är ju trots allt lika nöjda med att inte få smaka någon människomat om de inte vet något annat.
minna katter får smaka lite.. :) sen kan jag yycka de är "kul" att se om dom gillar det eller inte son min ena katt ÄLSKAR frukt och bröd! medan min andra katt heldre smakar en bit skinka,köttbulle bit osv :)
Jag är nog inte så hård faktiskt! Vi vet ju att det finns vissa saker en katt inte ska ha, och det får inte våra heller men lite smått och gott blir det ibland.

jag e inte alls hård med det utan de får smaka ibland.. min ena katt älskar svamp o majs o det känns taskigt att han inte får lite då jag vet att han tycker om det..
de får i små doser o än så länge har ingen av dem blivit sjuka.
mina 2 pojkar smakar det mesta men honan äter bara sitt torrfoder..
Jag ger dem det jag vet är nyttigt för dem. Kött av olika slag är något de får smaka på emellanåt. Frukt har vi bara en katt som älskar så den får det när möjligt. Jag tycker det är viktigt för katterna att smaka på olika godbitar men är extremt noga med vad det är och i vilken mängd.
Håller med 7#, Sen så förstår man ju själv vad den inte bör äta osv… plus så vte jag att chocklad,lök o starkmat inte är bra för katter eller ja nästan alla djur, men klart man ger ju inte sin katt lök precis… ^^ (speciellt inte rå)
Ja här slinker det ner extra mat till katten titt som tätt. Om vi äter kyckling så får hon alltid en egen file eller ett kycklinglår. (Ett litet alltså). Och om vi äter köttfärs så får hon också det.
Ända sen hon var liten har hon fått äta våra rester och hon älskar människomat. Så ja hon är lite bortskämd.
Jag tycker gött dom kan få smaka människomat, soj att se att de ändå är en del som låter de få ibland..
, jag tycker att en del anars verkar vara helt emot de när jag sagt att minna katter smakat männskomat osv..