norma vikt?
vad är normal vikt på fullvuxna katter?
nu kan de ju vara olika pga vilken ras osv förstår jag ju. Men om man tänker sig "vanlig" katt sån man mer har som sälskap. Inte långhårig osv.
Sen en fråga till När ca slutar de växa ?
och gå upp ivikt.

Från 2.5 kilo till 8 kilo är nog normalvikten för en vuxen katt.
De växer som mest upp till året och sen saktar det ner och vid ungefär 2-3 års ålder är de färdigväxta.
Stolt ägare till tre La permer
okej tack, tyckte mina katter var lite små därför jag undrade speciellt min hane han är precis 1år (idag) väger 3kg, min andra är 1år och 5 mån väger 3,5kg, men då är de inom det normala då.. ?
. Bara lite mer småväxta kanske.
Hur mycket en katt bör väga beror på kön, ras och om den är stor till växten eller ej. Jag brukar väga mina katter en gång i månaden och jag lägger in mina resultat här som en pdf-fil. Av de katter som jag har är Frida överviktig. Tamina likaså men jag har lyckats banta henne till en acceptabel nivå. Alla mina katter är bondkatter som får gå ut och in som de vill. De får mat två gånger per dag, för det mesta barf.
#3 oj ja men det är bra att hålla koll på deras vikt, jag väger mina med ibland, men skriver upp det i ett kollegeblock bara,är inte lika flitig som du hehe. Brukar först väga mig sen precis efter tar jag en katt i famnen och tar minus det jag vägde. Finns det andra sätt att väga dom på?
köksvågar kanske är lite svårt att få som stilla på! ^^ Liten yta desutom. hehe.
Jag råkar ha en barnvåg och då är det ju ganska stor yta att ha katten på. Det verkar som att åtminstone vissa har lärt sig att det är inget att bry sig om. En av mina katter,Stina, får jag inte ta i så det blir dåligt med vägning på henne.
jasså sån man väger nyfödda bebisar på?
men de e ju bra, nog rätt svåra att få tag i bara.. :/ och dyra kan jag tänka mig.?
Hehe, så kan de vara! men sålänge hon mår bra och man ser ju och känner om ens katt skulle gå ner drastiskt i vikt eller gå upp.. ^^ .

humm, de kan jag pröva. Jag har en sådan i digital som man kan nollställa när man sätter något på den för sedan väga något annat. Bara dom stannar och inte hoppar ur helatiden känner jag mina katter rätt så lär dom göra det, men skadar inte att pröva, man kanske kan lägga i något litet o äta så katten stannar.

Mina katter är så vana vid att bli vägda så när jag plockar fram våg och låda så ställer de upp sig på kö.
Stolt ägare till tre La permer
haha, vad sött! Jo mina med.. men i famnen. Så dom är ju inte så vana vid de du tipsade om, men värt ett försök. 
Är någon av mina katter sjuk eller om jag misstänker att något är i olag kan det bli vägning varje dag men sådana vikter skriver jag upp i loggen för resp katt.
Om det hamnar kattungar hos mig väger jag dem varje dag.
Jo då vill man väga ofta, kan tänka mig om en katt är dräktig med.
Jo de förstår jag att du väger dom dagligen då, speciellt i början osv. Så de går upp bra födelsedags vikten är rätt viktig med.
Köp en klinikvåg och väg på 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
jo, men de kostar väll en del eller?
och var får man tag i en sådan.. :P ?
Japp dom kostar en slant, här en länk om du vill kika Klinikvåg.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Hushållsvåg med låda är väl en mycket bra idé och då speciellt om det är en där man kan nollställa efter att man ställt dit lådan.
Jag har barnvågen kvar sedan mina barn var små för jag sade upp mig på BVC och måste därför ha mer koll själv på mina bebisar.
För en vuxen katt är ju metoden att väga sig själv med och utan katt också bra men bara det är digitalvåg så att man inte får med osäkerheten i att läsa av själv på en skala.
#5 tack för länken.. :)
#6, ja de är en bra ide! :)
jasså, va bra att du har kvar den! :)
Ja klart man vill veta va ens lilla bebis väger. Viktigt ju.
nej, är de inte digetal är de verdelöst tycker jag min våg (till oss människor) är med digetal. Gillar inte dom andra så verst mkt.
För att återgå till TS:s fråga. En katthane som jag hade i somras vägde 1,75 kg när han flyttade vid 12 veckors ålder. Denna katt hade då vägt mindre än en av sina systrar ända tills han var en månad men då började han verkligen växa fort. Jag tycker att vikten på dina katter är lite låg men om de har lagom hull är nog allt i sin ordning.
ja, han ser inte och känns inte för smal iaf, han känns bra och gosig. Äter bra och dricker bra osv :)
Jag väger mina i famnen och räknar bort min egen vikt. De väger 5 kg båda två och är huskatter på 11 månader.
#20 så gör vi också.väldigt smidigt.
ja jag gör så jag med.. :)