Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1582 ggr
sandraDeLuxe
0

Foderförslag, tack!

Har en långhårig innekatt(bondkatt/perser/norskskogskatt), som jag fick byta foder på förra våren pga att hon fick problem med njursten så hon behövde något "bättre" än Whiskas.

Jag började med RC Indoor long hair, men blev faktiskt inte heltnöjd, visst att det slutade lukta från lådan men jag trodde faktiskt pälsen skulle bli bättre än vad den blev. Prövade då RC Hair and Skin, något bättre men jag var fortfarande inte nöjd. Köpte en påse av vart och blandade för att ge, men ändå är jag inte helt nöjd. Fick en testpåse från djuaffären om Nutra Nuggets foder (en gul/orange påse), men hon tittade inte ens åt maten..

Jag borstar katten varannan dag, pälsen är len, klorna bra, katten är välmående och pigg men hon fäller konstant, året om, stora tussar!

/SG

jullan92
0

pro plan :)

[SannaSL]
0

Jag använder Orijens torrfoder och Mjaus och Bozitas våtmat till mina katter och de har jättefin päls. Har två långhåriga och en korthårig. De fäller såklart en del ändå, det gör katter och det får man helt enkelt leva med Glad En annan bra investering är en furminator, tar bort det lösa håret mycket bättre än en vanlig borste, funkar superbra. Använder den vid behov, ungefär en-två gånger i månaden, annars borstar jag nästan varje dag med kam.

[Anunnaki]
0

Det som # 2 säger plus barf! Fäller hår gör alla katter året runt.

Kania
0

Min katt får jättefin päls av Orijens torrfoder men han tappar fortfarande hår, det är nog svårt att komma ifrån..

[isdrakee]
0
Kania
0

Ja kan förutom Orijen också verkligen rekommenderar BARF om du orkar, finns inget mer naturligt än det för katten…