Vår nya katt :)
Vår hankatt Hemulen har varit ensam sedan hans kompis Tintin tyvärr dog, och vi har letat efter en kompis till honom ett tag nu, då han är en ganska social katt. Tanken var att köpa en hittekatt från min skola (som har en hittedjursmottagning), men av en slump fick en ungkatt flytta hit från en bekant istället 
Nykomligen i fråga är en ca 4-5 månader gammal huskatthane, svartvit till färgen och med en minst sagt speciell personlighet. Det första han gjorde när vi släppte ut honom ur transportburen här hemma var att, spinnande, gå fram till Hemulen och stryka sig mot honom - Hemulens min är oförglömlig 
Vi öppnade dörren till badrummet för att visa honom kattlådan och han gick genast dit och gjorde sina behov. Mat- och vattenskålen hittade han snabbt också.
Sedan satte vi oss på soffan och kollade på tv för att låta honom göra sig hemmastadd ifred, men han skuttade upp i soffan och lade sig spinnande emellan oss och tiggde uppmärksamhet 
Han är som en liten trasdocka i famnen, vill hela tiden ha gos och springer efter min tvååriga busunge till lillasyster och vill leka (och hon kan bli ganska hårdhänt…).
Nu har han bott här i några dagar och har känt sig som hemma hela tiden. <3
Namnet är inte bestämt ännu, då alla i familjen har olika åsikter… 
Blev en lite lång tråd… men han är så underbar så det tar några rader att beskriva honom :D
Dålig bild… han har en ganska speciell färg egentligen. :P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Grattis till det nya tillskottet =) låter som om han trivs som en fisk i vattnet redan=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Varmt lycka till med ert nya charmtroll! Jättekul! Han verkar verkligen hamnat rätt!
Grattis! Han är bedårande!

Åhh vad glad man blir när man läser detta
Ta väl hand om varandra i familjen.
Åh va fin han är, älskar svart/vita katter.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Eftersom han är så trevlig o nyfiken katt o har himla läcker teckning så kanske du skall fundera på att ställa ut honom när han blivit lite äldre? Behövs fler husisar på utställningarna =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Så söt :)
Vad härligt att höra det gått så bra och sån stilig kisse