Godmorgon 4 mars 2007
Godmorgon.
Här sitter jag, nyvaken och trött med en mugg te.
Blev visst lite sent igår. Hade lite att fundera på, så jag fick inte sova. Jag var ut en sväng och tittade på månförmörkelsen också.
Har just varit ut och satt i motorvärmarkabeln, bilen ser ut som en iglo av all frost. Usch, nej. Vill inte fara på jobb men jag måste, är ju sista dagen den här arbetsperioden. Vimsan är nöjd med sandlådan just nu, vem tusan vill vara ute när det är så här kallt, inte mitt "lurv" i alla fall. Hon är den enda som är pigg just nu, hon började köra ett busrace nu.
Ha en bra dag.
//Titti
Vaknade vid 4-tiden av att Jomsan stod och trampade på mig. Var upp på toa och sedan stängde jag ut Jomsan från sovrummet och sov själv vidare till 7:30. Vaknade då med huvudvärk. Solen skiner och det är ett underbart vackert väder. Idag skall jag ta kameran med och gå ut och gå. Kanske det blir någon ny bild idag (föresten det har det i och för sig redan blivit för jag tog kort på Joppe som försökte sig på att ta en spindel som satt precis under taket i vardagsrummet) Ha en bra söndag alla.

God morgon"
vaknade vid 9.45 tiden.. Pigg… Nemen.. Satte mig vid datorn, pappa blev arg, måste äta och gå ut med hunden innan jag gör det… Så jag åt och gick ut med hunden.. Sen satte jag mig vid datorn, sen sa pappa att jag måste städa upp i rummet för städaren kommer snart (Jippie, så att städaren inte har nått att göra eller!?), iallafall.. Jag städade upp.. haha. Idag ska några kompisar komma hem till mig och träffa min fina Kristall för första gången, sen ska vi baada i poolen :D

Ängla och jag har varit ute och gått en härlig promenad i vårsolen. Annars är söndagen väldigt lugn, förutom att jag har hysteriskt ont i ryggen. Ska ringa om provsvaren i morgon, men jag får hoppas att det inte är njurarna i alla fall. Kanske att jag får rycka in och jobba i kväll också.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Fick en idé när jag handlade bröd på ica häromdagen. Impulsiv som jag är, så var det ju bara att åka och köpa en bakmaskin :)
Håller nu på och bakar ett solrosböd, nyfiken på resultatet. Första baket igår blev jättegott, och hur bekvämt som helst!

Veduran, helt klart godkända gardiner! Suveränt snyggt tyg:)
Bakmaskin, hm, det var det länge sedan man hörde om…;) Fast det kanske är precis så bekvämt som man tror, även om jag undrar om man inte tröttnar på det, efter ett tag. Blir det mkt bröd, går det bra att frysa?
Själv har jag laddat upp en massa bilder på Flickr, beställt coola små minivistkort som jag är sååå nyfiken på av några av bilderna, påbörjat en beställd halsduk - men mönstret vill inte som jag så nu får jag rensa tankarna lite… - och läst lite.
Ikväll är det en riktigt bra film på… TV3 eller TV4, ett romantisk drama som utspelar sig på två plan, dels ett historiskt dels i nutid. Jag är ingen fan av Gwyneth Paltrow, men som helhet är det en riktigt sevärd film. Possession heter den. För den som är intresserad:)

Ja,bakmaskin är väl en 80-tals-fluga :D
Det finns många olika slags bakmaskiner att köpa, med varierande brödstorlek. Iom att vi bara är två, och sambon inte äter bröd ofta, så köpte vi en som gör ganska små bröd.
Det blir ca 9 ganska stora brödskivor, tycker att det är lagom mycket. På det sttet slipper vi frysa in, men det hinner inte heller bli gammalt.
Det följer med massor med recept i manualen, det mesta låter gott.
Jag antar att man ändå kommer att tröttna efter ett tag, så man får väl variera med köpt bröd då och då.

Låter onekligen väldigt skönt och gott med lite nybakat till frukosten på helgen!