Bränt svansen:s
Kristall gick över ett ljus med sin stora svans, det började ryka lite från svansen men var inget farligt. Det blev lite svart under svansen, jag tvättade snabbt det och sen var det inge mer med det (hon hade inte ens kännt av det). Men grejen är den.. Jag ahr tvättat massor, men det LUKTAR jätte mycket bränt om hennes svans. Vet ni hur man tar bort lukten? nu vill hon sova vid min huvudkudde och ni kan ju tänka er vad gott det luktar..

Nej jag vet faktiskt inget sätt att ta bort lukten, kanske om du schamponerar lite? Annars brukar man få vänta ut att lukten går bort s a s. Jo då, sånt händer här med ibland…:/
ättika kanske? vitvinsvinäger? Det tar ju bort i principen allt annat så.. altså gnugga med vitvinsvinäger och sen champonera?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag vet att min mamma använde alltid ättika för att få bort lukt som inte gick bort med något annat. Och sedan shamponera som Rita säger. Jag vet exakt hur bränd svans luktar, inte gott ;)

Kanske borsta först & shamponera sen & borsta när det torkat det är ju topparna på "stråna/pälsen" som e brända som luktar om det inte är så mycket så kanske "rensa" lite bara med en sax.

Okej tack för tipsen! jag provade med ättika och det funkade faktist :). Tack tack!

Nu bokmärker jag denna tråd för det var ett så smart tips:)