Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1724 ggr
Lillj
0

Råd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två kattungar på 14 veckor som jag skaffade mig för 4 dagar sen. Den nyaste som jag fick en dag efter skriker och skriker och jag kan inte fatta vad som kan vara fel? den äter,dricker och gör sina toaestyr. Någon som tror att det kan lägga sig efter någon dag? att hon bara är omtummlad och rädd? eller ha uppmärksamhet? Har haft tre sömnlösa nätter nu.. det är tungt. Behöver ha råd över hur man ska beete sig när en kattunge "gallskriker" på det där sättet? vad är bäst? ignornera den eller göra något som får den att förstå att den gör fel? eller vad ska man egentligen göra. Vill bara vänja den av vid dessa skrikande. Värst är det på nätterna. finns ingen lugn stund. Tack för svar.

Hawknestgrove
0

Den är i så fall rädd och osäker. Undrar om det funkar, det gamla tricket man körde till valpar, att linda in en klocka som tickar lite högt i en fil och lägga i korgen där de sover. Ananrs så får du väl ställa sovkorgen vid din säng och klappa och lugna. HAn behöver trygghet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lillj
0

Jo den värkar vara det. det är synd. Känns då som om den inte trivs? Ja, jag försöker med allt. Jag hoppas att det blir bra.

Hawknestgrove
0

Ja ge den all kärlek och trygghet den behöver nu.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

asmaa
0

Det är förmodligen för att den känner sig otrygg och har sepererats från sin mamma, fast den har ju sitt syskon där så det borde ju ändå kännas lite tryggare.. Prata mycket med katten och ge den uppmärksamhet genom beröring och lugna ord osv.. Är den rädd för dig annars eller kommer den fram och så och vill bli klappad och ompysslad ?

Kan ju va att den känner sig lite övergiven på natten då du ligger i sängen och allt är tyst och stilla.. Om du stänger sovrumsdörren tycker jag att du ska testa att ha den öppen så den kan få gå till dig, och även låta andra dörrar vara öppna så den kan gå och kolla läget ifall den känner att den letar efter ngt..

Lillj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Antagligen är det därför. Tycker att den ska ha vant sig efter 5 dagar men det där kanske är olika och den känner sig kanske otrygg i situationen som du säger. Jo, nu märker man att dom tar vara på varandra. Först gick dom inte ihop (fast att dom är syskon?) men nu är dom bästa kompisar. Myser och leker med varandra, det är bra! Det gör jag :) vill att den ska känna sig trygg! Den var jätte rädd till en början. Nu har hon vant sig vid mig och vill mysa. Inte alltid hon kommer fram men klappar jag henne då spinner hon och vill inte att jag ska sluta. Hehe. Jo, jag har också tänkt den tanken. Att hon inte får den uppmärksamhet som hon får på dagen på natten. Nej det gör jag inte. Jag tycker gärna om när dom ligger bredvid mig och sover. hi hi. Men jag tror det är på bättringsvägen. Det var lite bättre inatt. en aning. Tack för ditt svar.

asmaa
0

Man får bara låta det ta lite tid, och anledningen till att de va lite konstiga mot varandra i början va nog för att de varit ifrån varandra lite grann, så de blev typ osäkra.. Men försök o ta tillfället i akt, när hon myser så passa på att mysa mycket, och kanske testa att borsta eller kamma dem om de gillar det (vilket oxå är bra att vänja dem vid när de är så pass små annars kan de ogilla det när de blir äldre)

Men det kommer nog bli bättre, man får bara ge det lite tid helt enkelt så kmr hon vånja sig… =)  Vilken sötis hon e =)

Maria
0

Min gamle Fritz fick sova på mitt bröst i början när han var orolig. Då somnade vi båda gott men visst vande han sig vid att sova i sängenObestämd

/Maria

Lillj
0

Asmaa -

Hehe, tack! absolut, det gör jag! Glad Åååh, tack!