100% jo men visst!!!
Alltså jag blir så trött! 
Min tanke blir … kanske inavel så hanens stamtavla inte finns
eller en hane med avelsförbud. jag har anmält den som vilseledande rubrik då utan stamtavla är en huskatt..
S*Winsnes Wilda
#2 fungerar ej, har försökt flera ggr får svar stil med " Vi väljer att tolka "ras" som ett biologiskt begrepp som korrekt använts för att beskriva djurets genetiska ursprung och inte som ett kvitto på klubbtillhörighet eller motsvarande."
jo det svaret har jag med fått men inte om du uttrycker dig som j skrev ovan. det är falsk marknadsföring och strider mot konsumentköpslagen då djur ses som en vara. om tillräckligt många gjorde det till rutin så skulle dom iaf vara tvungna att ändra elr be annonsörerna rubriken iaf..
S*Winsnes Wilda

Undrar hur de ställer sig till om man annonserar ut en bil som man köpt av en leverantör. Bilen är i grund och botten en Volvo och så har man "pimpat upp" den så den ser ut som en Rolls Royce. Inte f-n är det något annat än det som står reg.beviset alltså en Volvo
Vad jag menar är - även om man vill sälja en NFO som ser ut som en Sphynx på bilden så är det inget annat än det som står i reg.beviset - och finns det inget sådant - ja då är det en huskatt.
(Jaja ok det var en dålig jämförelse…
) Fast lite kul…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Man är ju aldrig säker på om en kull är renrasiga om man inte har haft koll på de äldre generationerna.
Katterna var jättefina men hans beskrivning av katterna lät fel.