Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2268 ggr
[GunillaR]
0

Matkräsen katt

Min lilla 1-åriga prinsessa är mycket kräsen vad gäller mat. Det är Sheba som gäller och Whiskas Mmmmm med de stora bitarnar. Ibland Pussi i de små förpackningarn.

Men för det mesta blir det kalla tassen. Jag har försökt med stora burkar, små burkar, mjuka förpackningar, det mesta i märkesväg. Till och med de dyra i djuraffären fick bara ett fnys.

Hon får mat på morgonen och på kvällen. Igår rörde hon inte maten på morgonen och inte heller på kvällen, så hon hade alltså inte ätit sedan förrgårkväll när jag satte fram Pussi i påse i morse. Nej det blev bara ett nosande och sedan gick hon. Men hon var hungrig för hon var överallt på diskbänken och nosade. Och jag satte ner henne vid matskålen, men nej!

Hon äter inte heller torrfoder. Har provat några märken men det intresserar inte hennes nåd ens.

Hon är en fjant att dricka vatten, men hon dricker väl när jag inte ser eftersom hon kissar.

Hon är alltså en bortskämd katt. Vad gör jag?

Jag kan inte med hjärtat se på att hon går hungrig.

Hawknestgrove
0

Men då är det väl ingen fara. det hade varit värre om hon bara hade ätit svindyr Hills. HAr du testat med ren köttfärs och kokt fisk? MEn  det är klart,  har hon inte ätit på så lång tid, då är något inte riktigt bra. Du får kolla och fresta med eexmpelvis riktigt goa grejer som grädde. dricker hon det och äter hon köttfärs, så  är det ju ingen fara. MEn vägrar hon allt, då är det farligt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

och ta och frys in det hon ratar för tillfället. Då slipper du kasta….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[GunillaR]
0

Jo hon äter både köttfärs och kokt fisk med förtjusning. Hon får äggula några gånger i veckan och en skvätt grädde då och då. Det går ingen nöd på henne, så jag får väl bunkra upp ordentligt med Sheba och Whiskas Mmmmm.

Det är ju så otroligt tråkigt att kasta maten, speciellt när man vet att det finns hungriga katter överallt ute.

Hon är väl helt enkelt en finsmakare………

kattassen
0

#3 Har du testat James Wellbelowed? Det blev 10-poäng när jag introducerade det här hemma. Även svågerns kräsna gammelkatta som alltid ratat allt torrfoder och bara slafsade i sig näringsfattigt blötfoder blev "eld och lågor"Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[GunillaR]
0

# 4 - Nej, har aldrig hört talas om detta. Var köper man?

EddaM
0

När det gäller blötfoder är mina oxå väldigt kräsna o de äter endast pussi marinades som finns i påsar. Och visst vissa andra men riktigt dyra går i dem med men de får det blötfoder som jag har råd med, då jag har 4st katter. Torrfoder så får de Royal Canin Exigent blandat med Iams eller någon annan RC sort som min ena sessa vinner på utställningar. Detta funkar kanon för mig ialf men jag önskar ibland att de ville äta majus foder i tetra pak…men icke då…=(

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kattassen
0

#4 Det finns i många djuraffärer.

Kolla gärna hemsidan och leta efter återförsäljare:

http://wellbeloved.se/aterforsaljare

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus