Mamman påkörd!
Sitter hemma med 5 kattungar och mamman har troligtvis blivit påkörd. Hon lever fortfarande men är väldigt svag. Kattungarna är 2 veckor gamla. Vad ska jag göra? Ge mig alla tips och råd ni kan komma på! Har mjölkersättning från apoteket och pippetter.

Kör in mamma katt till veterinärn.Sen är det bara att börja mata ungarna .Glöm inte att kissa och bajsa dem också.
Stolt ägare till tre La permer

ja det förstår jag, men inga speciella tips på hur man bäst får dem att äta osv? Hur kissar man och bajsar man dem bäst?

Jag föredrar att mata med spruta.Man kissar och bajsar genom att ta en bomullsrondell blöta den i ljummet vatten och sen masserar man kattungens mage tills dess att det komer kiss och bajs.Kissa kattungen före varje matning och se till att den bajsar minst en gång per dygn.Var noga med mätningen av pulveret så att kattungarna inte får förstopning.Man ska inte gräva med skopan i mjölkersättningsburken utan man häller i skopan och skrapar av med en kniv.

Vart bor du.På SKS Forum finns det ett par mammor som mist sina ungar.
Nej men hjälp!
Har ni varit till veterinär med mamman??? Äter och dricker hon? Jättebra att ni skaffat mjölkersättning, mindre bra att mamman var ute över huvud taget då hon har fem små ungar
. Varmt lycka till med dem allihop, hoppas verkligen mamman piggnar till.
Har mamman varit hos veterinären nu?
Lägg in annonsen i alla kattsajter framförallt på hittekatter. Ungarna behöver en amma. Flaskmatning är väldigt tidskrävande och just den sociala biten mellan mamman och unge kan inte vi göra.
Lite läsning:
Att ta hand om moderlösa kattungar, en inledning
Lycka till!!
Hade länkat fel först…nu stämmer det
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Har skrivit hur du ska göra på Hittekatter

mamman är på väg till vet. Hade mjölkersättning sen tidigare som tur var.
Håller tummarna för att det går bra hos veterinären! Håll oss uppdaterade om hur det går.
Hur blev hon påkörd? Får hon vara ute lite när hon vill? Tråkigt att hon blev det, varje djurägares mardröm..
Vilken tur att hon fortfarande lever iallafall

Hur går det?

Hoppas att mor och barn mår bra.