Nytt foder
Vad tycker ni om detta foder? Det verkar vara ett ganska nytt foder och jag har inte hört någon prata om det. Det jag tycker är prositivt är att man kan köpa det i små förpackningar utan att kilopriset blir galet högt (115kr för 2kg). Dessutom tycker iaf jag att innehållet verkar riktigt vettigt om man jämför med andra foder som brukar rekomenderas.
Ingredienser: Kycklingmjöl (>34%), fullkornsris (>18%), färsk lax (>15%), potatis, kycklingfett (bevarad med blandade tokoferoler), naturligt smakämne från kyckling, sockerbetsfibrer (sockret borttaget), torkade ägg, linfrö, bryggerijäst, taurin, yucca shidigera, tranbär, alfalfa, ärtor, kelp, mineraler, vitaminer, fructo-oligosakkarider FOS (cikoriaextrakt), prebiotic mannanoligosaccharides (MOS), L-karnitin
Genomsnittlig analys: Protein 32,0%, fett 19%, fibrer 2,5%, vatten 8,0%, kalcium 1,4%, fosfor 1,1%, taurin 0,15%, magnesium 0,1% Per kg: vitamin A 14,000 IU, vitamin D3 1000 IU, vitamin E 300 IU, vitamin C 15 mg, zink 110 mg, koppar 15,0 mg, L-karntin 25 mg, omega 6/3 förhållande 6:1 Innehåller EEG-godkända antioxidant: blandade tokoferoler
Vad heter fodret ?
Varför fullkornsris och potatis? Utfyllnad?
Annars låter det som om det är relativt ok innehåll.
vill också veta vad det är för foder.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Gissar att det är det här hon menar?
ok
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#2 Tyvärr finns det ju inget foder som varken innehåller ris eller potatis. Men det innehåller ju iaf inga av de "sämre" spannmålen. De går också ut med detta: "Inga biprodukter, majs, majsgluten, vete eller soja". Det är ju dessa man vill undvika vad jag förstått.
Så jag tänker att det kanske går jämföra med Eukanuba, RC, Hill's, Oliver's, Orijen mfl och samtidigt är det ett mycket bättre pris+detta inom citatet ovan uppfyller ju bara Orijen av fodren ovan om jag inte missat något… Det verkar genomtänkt (förutom ris och potatis, men någon stärkelse måste väl finnas för att kunna tillverka torrfoder, man kan inte få allt).
Och ja, ni som undrar, det är ProFormance jag menar :)