Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1724 ggr
[Thiah]
0

En söt bild.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara visa denna söta bild på våra två älsklingar.

Det är sällan man får fram kameran och  kan ta en bra bild när dom ligger såhär. Oftast ska dom röra sig när matte tar fram kameran. Den gråa, Pixie, är extra svår att fota. Lucifer,brun vit, brukar bara ligga och mysa så det är inte svårt att fota honom.

TheMe
0

Åh vilken fin bild och jättevackra kattkompisar!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

EddaM
0

Jätte söta kompisar =)

Och även om du inte bad om det så är din gråa katt blåtigre medans din bruna katt är svart-vit bicolur =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Thiah]
0

#2 man får gärna berätta sådant för mig. =)

Jag trodde han var svart först men nu ser han mera brun ut i pälsen, det är därför  jag kallar honom brun. =)

Min blåtigre är inte bara randig utan hon är prickig med, det syns bara inte på bilden.

EddaM
0

Ja är hon prickig så är hon blå spotted istället=)

Svarta katter blir ofta lite solbrända i pälsen eller har lite rufism som det heter som gör att de ser lite bruna ut. =)

S*Luddhuvet´z

[Thiah]
0

Ah.. Flickan är ju "grå beige vit" men är hon ändå en blå?? Och hon har både ränder och prickar…Hon har som vit kajal runt ögonen ocgh hennes morrhår är hälften vita (ett hårstå kan vara vitt i nedre halvan och sen grått) men hon är beige runt munnen och magen + botten av tassarna.

Hon verkar inte riktigt kunna bestämma sig för färg eller mönster Flört

Pojken blir lite brun med sommarpälsen men är svart på vintern. Vad menas med bicolour?

EddaM
0

Ja hon är absolut blå…har du nån bättre bild på henne tagen från sidan? Det kan hjälpa o se om hon är tigre eller spotted.

När katter är tecknade…alltså tabby, tigre eller spotted så har de ljusare partier runt nos, öron o allt så =) Hade hon varit bara blå så hade hon inte haft några markeringar alls. Det är när det kommer till vissa andra färger det kan bli krångligt då de kan ha sk spökmönster. Man ser ett klart mönster men genetiskt så är katten solid som det kallas…utan mönster alltså. Jätte krånglig grej detta men jätte kul enligt mig =) som när jag tar en kull…har valt hanar o honor som kan ge alla olika varianter o i min första kull blev det fem kattungar o alla olika =) Men måste medge att jag tänkt lite nu på min fjärde kull då pappa katt kanske bär på blått o min hona gör det o jag älskar blå sköldpaddor =)) Och creme mmm =))

Och bicolur betyder mängden vitt som han har. Vitgrad helt enkelt =)

Sverak kan du läsa en del om detta =)

Och en bild på min Creme tabby kille Fengari bjuder jag på med =)

S*Luddhuvet´z

[Thiah]
0

Aha. =)Hittade denna bild på våran svårfotade raring. Tungan ute

Jag tycker alla nyanser av rött på katter är så fint. Hade inte sett creme förut förren jag kom till detta forum. Och speciellt när det är norsk skogkatt, den rasen är en absolut favorit.

sofie83
0

Jättesöta katter du har. :=) Fin bild.

Heidi
0

Söt bild Glad krambilder med katter är alltid mys.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[Thiah]
0

Tackar =)

Gunlog
0

TS Din Pixie är väldigt lik min Pinnen-tös. Det enda som inte stämmer är att Pinnen var grå på nospartiet också… Hmmmmm…. Vad jag saknar mina små pälsklingar….

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.